dnes
Středa - polojasno
10°C
zítra
Čtvrtek - zatazeno
10°C
pozítří
Pátek - zatazeno
12°C
První pražské bezplatné elektrobusy už najely v MHD 60 tisíc kilometrů
Elektrobus SOR EBN 9,5. Foto: archiv

První pražské bezplatné elektrobusy už najely v MHD 60 tisíc kilometrů

České elektrobusy značky SOR provozované na trase pravidelné pražské linky BB1 a BB2 dnes pokořily hranici 60 tisíc naježděných kilometrů. Spoje na linkách mezi multifunkčním areálem BB Centrum se stanicí metra Budějovická dosud přepravily téměř 800 tisíc pasažérů.

Nasazení prvních bezplatných elektrických autobusů do provozu pražské MHD je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA.

Elektrobusy SOR EBN 9,5 byly nasazeny do provozu v únoru 2016. Autobusy dlouhé 9,79 a široké 2,5 metru mají speciální odlehčenou karoserii, dvojici dveří a s cestujícími jsou schopny na jedno nabití ujet až 150 kilometrů.

Každé z vozidel najezdí denně v průměru 100 kilometrů, a zvládne tak zhruba 50 jízd. Elektrobus pojme až 73 pasažérů a obě vozidla přepraví za den přibližně 3600 osob. Z nedávného průzkumu mezi zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 % dotazovaných.

Nadpoloviční většina dotazovaných uvítala zařazení dvojice elektrobusů do pravidelného provozu, oceňuje jejich šetrnost k životnímu prostředí a je spokojena s jejich tichým chodem a čistším prostředím.

V praktickém provozu se dokonce ukázalo, že elektrobusy jsou tišší než trolejbusy, protože v jejich interiéru není slyšet zvuk trolejí. Při brzdění nebo jízdě z kopce navíc elektrobus o výkonu 120 kW rekuperuje a dobíjí touto energií vlastní baterie.

Dobré jízdní vlastnosti si vozy udržují po celý rok, stabilitě například v zimním období při sněhu nebo náledí pomáhá zatížení zadní nápravy těžkými bateriemi.
 


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru