První pražská pravidelná trolejbusová linka má povolení, fungovat by mohla začít za necelé dva roky
4. března 2021 14:47
V rámci projektu znovuzavedení pravidelné trolejbusové dopravy do Prahy budou na lince 140 z Palmovky do Miškovic nahrazeny stávající naftové autobusy bezemisními a tiššími bateriovými kloubovými trolejbusy, pro které vznikne necelých 15 kilometrů trolejového vedení s potřebnou napájecí a nabíjecí infrastrukturou. Troleje budou po zprovoznění pokrývat zhruba polovinu trasy a autobusová linka 140 se změní na trolejbusovou linku 58.
V rámci projektu DPP využije rovněž necelý kilometr stávajícího vedení v Prosecké ulici. Vedení nově vybuduje mezi Palmovkou a Kundratkou, Kelerkou a zastávkou Prosecká a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice. Trolejbusy budou v těchto úsecích využívat napájení z trolejového vedení, zatímco na zbytku trasy pojedou v režimu na baterii.
Zázemí pro bateriové trolejbusy vznikne v garáži Klíčov, kde bude 18 nabíjecích stání. Trolejová síť na lince bude napájena ze třech měníren – stávající kontejnerové v Prosecké ulici, nově postavené v garážích Klíčov a z objektu bývalé trolejbusové měnírny v Příborské ulici v Letňanech, která po více než pětapadesáti letech bude opět sloužit svému původnímu účelu.
K nabíjení trakčních baterií trolejbusů bude rovněž pomáhat bateriová nabíjecí stanice, kterou DPP postaví v Čakovicích.
„V průběhu března vyhlásíme veřejnou zakázku na nákup patnácti kloubových bateriových trolejbusů, a posléze také veřejnou zakázku na zhotovitele infrastruktury. Kromě toho letos taky začneme stavět novou tramvajovou trať z Barrandova do Holyně, z Modřan do Libuše, postavíme smyčky na Zahradním Městě či u depa Hostivař,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).