Dnes Čtvrtek - obcasny-dest 7°C
Zítra Pátek - skorojasno 2°C
Čtvrtek 2. 12. 2021
Svátek má Blanka
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Byznys

Průzkum: Se službami PVK je spokojeno 96 procent respondentů

Celková spokojenost se službami Pražských vodovodů a kanalizací (PVK) za poslední rok opět vzrostla. Nejvíce práci PVK oceňují individuální zákazníci a firmy. Vyplývá to z průzkumu nezávislé výzkumné agentury IBRS (International Business and Research Services).

Výzkumu se zúčastnilo 880 respondentů z řad individuálních zákazníků, správců bytových domů a bytových družstev, průmyslových zákazníků i firem. Šetření probíhalo v Praze od 13. září do 10. října 2021.

Celková spokojenost zákazníků oproti loňskému roku opět vzrostla. Lidé oceňují kvalitu pitné vody (93 %), plynulost dodávek (96 %), profesionalitu zaměstnanců (95 %) i online zákaznický účet (99 %). „Se službami Pražských vodovodů a kanalizací je spokojeno 96 procent respondentů, což je ve srovnání s jinými dodavateli nadprůměrný výsledek. Spokojenost oproti loňskému roku narostla ve všech segmentech, nejvýraznější nárůst jsme zaznamenali u firem,“ sdělil Miloš Rybáček, jednatel výzkumné agentury IBRS.

Pražané jsou s kvalitou vody spokojení a potvrzují to i data aktuálního výzkumu. S vysokou kvalitou vody souvisí také dlouhodobá obliba pití vody z vodovodu v domácnostech. Téměř čtyři lidé z pěti běžně pijí doma kohoutkovou vodu. S plynulostí dodávek pitné vody v Praze je spokojeno celkem 96 procent respondentů a s plynulostí dodávek dokonce 98 procent dotazovaných z řad individuálních zákazníků, bytových družstev a firem.

Mladší internet, starší po telefonu
„Nejpreferovanějším informačním kanálem je internet a s minimálním rozdílem pak zákaznická telefonní linka. Firmy preferují spíše internet, bytová družstva zákaznickou linku a u individuálních zákazníků jsou preference vyrovnané,“ upřesnil Rybáček.

Více než 4 lidé z deseti navíc připouštějí, že koronavirus ovlivnil způsob, jakým vyřizují své požadavky. Obecně mladší lidé dávají přednost vyřízení požadavku přes internet, starší preferují spíše telefonní kontakt.

Bezkontaktně z pohodlí domova
Velkou oblibu si v posledním roce získal internetový zákaznický účet, který se stal dokonce nejpreferovanějším způsobem vyřízení požadavků u firem. Díky zabezpečenému internetovému účtu mají zákazníci stálý přehled o spotřebě vody, vystavených fakturách, zálohách a platbách i provedených odečtech vodoměru. V zákaznickém portálu mohou také online zaplatit faktury a zálohy, nahlásit samoodečet, přes e-podatelnu podávat žádosti či dotazy, online rezervovat schůzky nebo se registrovat ke službě SMS-INFO.

Najdou zde i řadu důležitých informací včetně mapy aktuálních havárií a plánovaných výluk a informace o kvalitě vody ve své ulici. Díky zákaznickému portálu tak mohou uživatelé vyřídit své požadavky z pohodlí a bezpečí domova. „Mimořádně vysoká je také spokojenost s jeho využíváním, kterou ve výzkumu vyjádřilo dokonce 99 procent respondentů,“ dodal Rybáček.

V Praze vody dostatek
Část výzkumu byla opět věnovaná suchu a nedostatku vody. Podle aktuálních výsledků průzkumu se Pražané stejně jako loni nedostatku vody nebojí. 71 procent respondentů se domnívá, že v hlavním městě je vody dostatek. Respondenti mají obavu spíše z úbytku vody v jiných regionech. A odborníci jim dávají za pravdu. Velkou výhodou metropole totiž je, že zdroje vody pro Prahu mají značné kapacitní rezervy.

Agentura IBRS působí na českém trhu už 26 let a svým klientům nabízí plný servis v oblasti marketingového výzkumu včetně navazujícího poradenství. IBRS realizovalo na českém trhu více než 3700 projektů pro 680 různých klientů. Mezi klienty IBRS patří nejen významné korporace, ale i menší firmy z různých trhů. IBRS je korporátním členem světové organizace pro výzkum veřejného mínění a marketingový výzkum ESOMAR.



Autor: TZ, red

Zákazníkům zkrachovalých dodavatelů energií pomůže nový web

Dnes v 07:48

Hlavní město se snaží pomoci Pražanům lépe se orientovat v aktuálně složité situaci v oblasti odběru energií, zejména v souvislosti s nedávným ukončením činnosti společnosti Bohemia Energy, kdy její zákazníci nyní dočasně odebírají zemní plyn a elektřinu v režimu tzv. Dodavatelů poslední instance...

Letos za prvních 10 měsíců vzniklo o 2360 obchodních společností více než loni

Včera v 19:23

V říjnu vzniklo v České republice 2365 obchodních společností, o 122 více než v září a o 190 více než loni v říjnu.  Zároveň zaniklo 1131 obchodních společností, o 86 méně než v září a o 226 méně než před rokem. Během prvních 10 měsíců letošního roku vzniklo 24 747 společností, což je o 2360...

Aqualand Moravia se stal nejdůvěryhodnější značkou, porazil pražského konkurenta

23. listopadu 2021 v 19:17

Jihomoravský aquapark Aqualand Moravia se stal poprvé nejdůvěryhodnější značkou v kategorii Zábavní parky a aquaparky. Porazil tak mimo jiné i pražskou konkurenci Aquapalace Praha, která bývala roky vítězem.   

Od ledna se mění ceny plynu i elektřiny u základních tarifů

23. listopadu 2021 v 17:33

Dodavatel energií innogy přistoupí k 31. prosince k úpravě základních ceníků na dodávky zemního plynu i elektřiny. Celková roční platba za dodávku plynu pro domácnosti a malé zákazníky se u základního produktu Standard zvýší v průměru o 15 %, pro dodávky elektřiny u základního produktu Standard...

Praha připravila pro podnikatele třetí vlnu slev z nájmu

20. listopadu 2021 v 08:52

Pražští radní v listopadu přijali návrh na poskytnutí slev pro nájemce nebytových prostor hlavního města Prahy v důsledku přetrvávající krize související s šířením nemoci covid-19. Nájemci nebytových prostor mohou žádat o slevy nejpozději do 31. 12. 2021. Výše slev se pohybují dle zaměření a...

U innogy lidé v DPI nově vyřídí online i smlouvu na elektřinu

16. listopadu 2021 v 17:26

Zákazníci, kteří od Bohemia Energy a dalších padlých dodavatelů energií odebírali elektřinu i zemní plyn, mohou nově u innogy pohodlně a rychle ukončit režim dodavatele poslední instance (DPI) a uzavřít online nové standardní smlouvy na zemní plyn i elektřinu na jednom místě. V záchranném režimu...

Společnost Moravská vodárenská získala protikorupční certifikát

15. listopadu 2021 ve 14:53

Společnost Moravská vodárenská , a.s. (MOVO) ze skupiny Veolia úspěšně prošla certifikačním auditem systému protikorupčního managementu AbMS ISO 37001:2016. Stala se tak jednou z mála firem v ČR, která tento certifikát získala prostřednictvím certifikační autority Bureau...

Světový den obětí dopravních nehod. Poradna poškozeného upozorňuje na nároky pozůstalých

15. listopadu 2021 v 11:22

Třetí listopadová neděle patří v mnoha státech světa již tradičně vzpomínce na oběti dopravních nehod. Světová zdravotnická organizace tímto připomíná, že tragické dopravní nehody připraví ročně o život přes milion lidí. Od začátku letošního roku bylo jen v České republice při dopravních nehodách...

Cena tepla vzroste v Praze měsíčně jen o stokoruny

10. listopadu 2021 v 07:03

Kvůli růstu cen paliv a emisních povolenek zvýší Pražská teplárenská a pražské centrální blokové kotelny ceny tepla pro své odběratele. Průměrná pražská domácnost zaplatí měsíčně o 250 až 350 korun více. Vzhledem k vývoji na trhu s energiemi přistupují k úpravě cen už od 1. prosince a nová cena se...

Za tři týdny uzavřelo smlouvy s innogy 120 tisíc zákazníků DPI

9. listopadu 2021 v 11:33

Desítky tisíc zákazníků, které před letošní topnou sezónou jejich původní dodavatelé zklamali a nechali je napospas vysokým tržním cenám energií, už uzavřely nové smlouvy na standardní dodávky energií s innogy. Za tři týdny od zahájení záchranných dodávek innogy uzavřela už 120 tisíc smluv se...

Praha chce zvýšit energetickou soběstačnost jako odpověď na skokový růst cen elektřiny a plynu

9. listopadu 2021 v 08:00

Skokový růst cen elektřiny a plynu pro občany v řádu desítek procent, který způsobil mimo jiné pád významných poskytovatelů energií, zvyšuje naléhavost posílení energetické soběstačnosti a využití obnovitelných zdrojů. Hlavní město už v září rozhodlo o zahájení přípravy vybudování pražské sluneční...

Další články
Nahoru