dnes
Pondělí - jasno
1°C
zítra
Úterý - polojasno
1°C
pozítří
Středa - zatazeno
2°C
Pražská doprava

Průzkum: Lidé stojí na straně Uber, ale jsou pro jeho regulaci

V zářijovém průzkumu se společnost NMS Market Research ptala Pražanů na názor k aktuálnímu boji mezi Uberem a TAXI službami. Ten naposledy vyvrcholil minulý týden již druhým protestem taxikářů na letišti Václava Havla proti americké nadnárodní službě, kterou taxikáři považují za nelegální. Pražané ale mají jiný názor. Celých 81 % dotázaných s protesty nesouhlasí a 71 % respondentů nepovažuje protesty taxikářů za oprávněné. 

Uber v Praze není žádnou neznámou – 88 % respondentů v průzkumu uvedlo, že Uber zná a vícekrát za měsíc jej využije 44 % dotázaných. S TAXI službami sice Pražané jezdí častěji, ale méně pravidelně. Více než jednou za měsíc využije Taxi službu jen 6 % respondentů.

„Stále platí, že Taxi si člověk zavolá častěji, než Uber. Ale většinou jde o nárazové akce, jako cestu na letiště nebo oficiální či firemní jednání. S Uberem jezdí především mladší generace,“ říká Kamil Kunc, Client Service Manager výzkumné agentury NMS Market Research.    

Uber má v některých městech problémy s právním zakotvením. Krajský soud v Brně v roce 2017 rozhodl, že služba je poskytována v rozporu s českými právními předpisy, a proto společnosti předběžným opatřením zakázal provoz. V Praze ale Uber stále funguje, což vyvolává nesouhlas především u taxikářů.

Agentura NMS Market Research proto provedla průzkum veřejnosti, ve kterém zjistila, že se Pražané staví na stranu Uberu. Podle názoru respondentů jde ve sporu o prostý konkurenční boj, ve kterém ten, kdo nabízí lepší službu, vítězí. Dvě třetiny (63 %) dotázaných dokonce uvedlo, že Uber je lidmi využíván proto, že běžní taxikáři nejsou poctiví, a celých 57 % dotázaných se snaží TAXI službám vyhýbat.

Se zrušením Uber by souhlasilo 7 % dotázaných. „Přesto si jsou Pražané vědomi, že Uber by měl být nějakým způsobem regulován. Pro to, aby řidiči Uberu měli stejné férové podmínky jako taxikáři je 46 % Pražanů, jen čtvrtina z nich by Uber neregulovala vůbec,“ dodává Kunc.


Další články
Nahoru