Dnes Středa - zatazeno 10°C
Zítra Čtvrtek - prehanky-dest 11°C
Středa 24. 4. 2024
Svátek má Jiří
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Byznys

Průzkum Kooperativy mezi středoškoláky: sledují televizi a baví se u e-sportu

Kooperativa je tradičním podporovatelem finanční gramotnosti a také z toho důvodu je již několik let partnerem Ekonomické olympiády českých středoškoláků, kterou pořádá Institut ekonomického vzdělávání (INEV). „Kromě toho, že jsme partnerem olympiády, se také každý rok snažíme v průzkumu zjišťovat životní návyky, preference a zájmy středoškolských studentů,“ vysvětluje ředitel Úseku marketingu a komunikace v Kooperativě Jindřich Skrip.

Kooperativa tentokrát oslovila přes 9 tisíc účastníků Ekonomické olympiády a položila jim několik dotazů týkajících se využití volného času, speciálně sledování e-sportu nebo TV. Vyhodnocení průzkumu mezi středoškoláky potvrdilo, že pro řadu mladých lidí je televize stále významným zdrojem informací, a že jejich oblíbenou aktivitou je i sledování/hraní e-sportů. 

TV není pro mladé „mrtvé“ médium
„Potvrdilo se, že mladí lidé do 20 let stále sledují lineární/terestrické vysílání, i když samozřejmě s výrazně nižší intenzitou, než starší ročníky. To, že zhruba 20 % deklaruje, že nesleduje TV vůbec, odpovídá dříve zjištěným datům. Z TV metrů od Nielsen Admosphere víme, že průměrná doba strávená s TV vysíláním, je kolem 3,5 hodiny, ale u mladých lidí 15–24 let je to „jen“ 45 minut,“ komentuje výsledky Jindřich Skrip.

Je to další důkaz, že u mladých ještě není TV mrtvé médium a pro více než polovinu středoškoláků je stále častým zdrojem informací (souhlasilo 58 % dotázaných). Průzkumu agentury Median také potvrdil, že hlavním zdrojem informací pro tuto cílovou skupinu jsou sociální sítě.

Fanoušci e-sportů
„Vidíme, že 45 % studentů se o eSporty zajímá/sledují je. Víme totiž, že eSporty konzumuje 17 % lidí ve věku 15–50 let, takže afinita eSportu u mladých lidí do 20 let je velmi vysoká. Navíc 80 % z těch se zájmem nám řeklo, že jim spojení značky Kooperativa s eSporty přijde v pořádku, což nám potvrdilo i správnost našeho rozhodnutí spolupráce v této oblasti, tedy partnerství Kooperativy a MČR FC 2024 – MČR FC 24 powered by Hyundai | MČR.gg (mcr.gg). Procento lidí se zájmem o eSporty v aktivním věku se tak bude v budoucnu zvyšovat,“ soudí Jindřich Skrip.



Autor: Alo

Hledáte práci? Praha 4 ji nabízí na radnici i ve školách a školkách

22. dubna 2024 v 10:42

Radnice hledá zaměstnance na úřad MČ Praha 4, tak i ve zřizovaných školách a mateřských školách.

Společnost pro rozvoj veřejného osvětlení pořádala v Praze konferenci

21. dubna 2024 v 09:10

V kongresovém Top Hotelu Praha se ve dnech 18. a 19. dubna konala 62. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení. Tématem akce bylo ekologické, hospodárné a bezpečné veřejné osvětlení. Generálním partnerem konference byla městská společnost Technologie hlavního města Prahy. „Děkujeme za...

innogy: Oslava myšlenek a nápadů, které mění svět k lepšímu

19. dubna 2024 v 16:43

Světový den kreativity a inovací, který připadá na 21. dubna, byl založen s cílem podpořit kreativní myšlení a inovace ve všech aspektech lidského rozvoje. Původně šlo o reakci Marci Segalové na článek o kreativní krizi v Kanadě v roce 2001.

Národní centrum Stavebnictví 4.0 se opět představí na Stavebním veletrhu

14. dubna 2024 v 18:57

Národní centrum Stavebnictví 4.0 se již podruhé představí na Stavebním veletrhu a Festivalu architektury, který se letos uskuteční ve dnech 24.–27. dubna 2024 na brněnském výstavišti. Organizuje zde stavební hackathon na téma dostupné bydlení i diskuse s influencery, kteří se věnují rozdílným...

Další články
Nahoru