dnes
Pondělí - zatazeno
1°C
zítra
Úterý - snih-dest
5°C
pozítří
Středa - obcasny-dest
8°C
Provoz tramvají na Hlávkově mostě zatím zastaven nebude
Tramvajová zastávka Štvanice je na Hlávkově mostě. Foto: archiv

Provoz tramvají na Hlávkově mostě zatím zastaven nebude

Provoz tramvají na Hlávkově mostě v Praze zatím zastaven nebude. Předběžné výsledky měření, které na mostě minulý víkend provedla Technická správa komunikací (TSK), ukázaly, že po něm tramvaje mohou jezdit. Most je dlouhodobě ve velmi špatném stavu a v budoucnu by měl být opraven.

„Podle předběžných výsledků to vypadá, že může být tramvajová doprava zatím zachována, ale musíme si počkat na výslednou zprávu," řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD)..

Po mostě jezdí tramvajová linka číslo 14. „V případě, že by musela být zastavena, může ji alternovat trasa metra C v úseku mezi Vltavskou a Florencí," řekl Dolínek. „Jakmile budou finální výsledky měření, uskuteční se jednání mezi dopravním podnikem a TSK a rozhodne se o řešení," dodal.

Původní konstrukce mostu je z roku 1914 a v 60. letech k ní byla přistavěna nová. Obě konstrukce jsou v příčném směru spojeny zhruba dvěma stovkami přechodových železobetonových desek.

V době měření desky zatížila tramvajová souprava a plně naložené nákladní auto. Pohyby následně měřily snímače ze spodní strany desek pod mostem. Získaná data budou vyhodnocena do konce tohoto týdne.

TSK plánovalo měření Hlávkova mostu už dříve, po pádu trojské lávky předminulý víkend ho ale urychlilo.

Od výsledků měření na Hlávkově mostě TSK nečeká podle své mluvčí Barbory Liškové žádné překvapivé výsledky, poslední zkoušky má TSK z loňského roku. Výsledky nových použije pro přípravu projektové dokumentace pro opravu soumostí a přípravu stavebního povolení. Rekonstrukci musí projednat také s památkáři, protože mosty jsou památkově chráněné.


Praha 2: Údržba chodníků v zimě

3. ledna 2018 ve 13:12

Radnice Prahy 2 bude pro zimní sezonu  2017/18  zajišťovat schůdnost na chodnících, které jsou zařazeny ve vyhlášce hl. m. Prahy mezi neudržované komunikace.

Další články
Nahoru