
Provoz pražského letiště se na čtvrt roku přesune na vedlejší dráhu
1. března 2022 15:56
Vedlejší dráha bude v provozu ve své plné délce 3250 metrů. Na hlavní dráze budou odborníci provádět technické a stavební činnosti, které souvisí se zvýšením bezpečnosti provozu.
„Kromě pravidelné údržby dojde i na důležitou rekonstrukci pojezdové dráhy B vedoucí na ranvej a navýšení kapacity části kabelovodu pro světelné zabezpečení dráhy. Tyto dvě akce jsou časově nejnáročnější a mají největší přínos na zvýšení provozní bezpečnosti.” říká ředitel provozu letištních ploch Václav Válek.
„Jsme si vědomi toho, že využívání vedlejší dráhy nevhodně zvýší provoz letadel nad hustě osídlenými částmi Prahy a Kladenska,” sdělil Jiří Pos, předseda představenstva Letiště Praha.
Nezbytné další úpravy hlavní dráhy souvisí s implementací požadavků na bezpečnost provozu daných legislativou Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA).
Směr provozu (odlet směr Praha, nebo Kladno) je závislý na aktuálních meteorologických podmínkách, především větru. Preferovaný směr je ale přistání od Prahy a vzlet na Kladno.
Na vedlejší dráhu se přesune i webová kamera, díky které se tak nepřeruší online přenos z pražského letiště.