Dnes Čtvrtek - zatazeno 7°C
Zítra Pátek - oblacno 6°C
Čtvrtek 28. 3. 2024
Svátek má Soňa
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Projekt Šalinou na kampus je dokončen, brněnské tramvaje jezdí po pražských výhybkách
Testování nové tramvajové trati. Foto: Petr Hejna / Dopravní podnik hl. m. Prahy

Projekt Šalinou na kampus je dokončen, brněnské tramvaje jezdí po pražských výhybkách

Novostavba tramvajové tratě ze Starého Lískovce do centra Brna, kam Pražská strojírna dodávala své výrobky, byla dokončena. Brňané budou nově jezdit po pražských výhybkách. Celkem sem Pražská strojírna dodala 22 tramvajových výměn, které tvoří důležitou část výhybky, a stejný počet výhybkových systémů. Informoval o tom generální ředitel společnosti Robert Masarovič.  

Vše bylo dodáno v letech 2021 až 2022, přičemž za loňský rok byla tato zakázka svým finančním objemem pro strojírnu rekordní. Na trati již proběhl zkušební provoz tramvají, nyní se konají zkoušky záchranné techniky ve spolupráci s integrovaným záchranným systémem. Dodávky jsou součástí projektu „Šalinou na kampus“, který je realizován pod záštitou Evropské unie a také ve spolupráci s Ministerstvem dopravy.

Zakázku obsahovala celkem 17 výměn odbočného rádiusu 50 metrů, tři výměny rádiusu 100 metrů a dvě výměny rádiusu 150 metrů; k tomu 15 rozjezdových výhybkových systémů a sedm sjezdových výhybkových systémů typu . Nová tramvajová trať spojuje oblast Starého Lískovce a centra města Brno.

„Všechny výrobky dorazily včas. Nová trať je funkční, odzkoušená a tramvaje, chci říct šaliny, už mohou jezdit. Sloužit bude zhruba čtyřiceti tisícům lidí, kteří do a z této části města dojíždí,“ řekl Masarovič. Především se jedná o studenty a zaměstnance Masarykovy univerzity a pacienty a zaměstnance Fakultní nemocnice Brno. Nová trať by měla odlehčit přeplněné autobusové a trolejbusové dopravě v centru města.

Zajímavostí této stavby je i nejdelší tramvajový tunel v České republice, který měří 602 metrů, nebo také nová podzemní zastávka Západní brána, která bude sloužit obyvatelům stejnojmenné části města s rychle se rozvíjející zástavbou.

Nyní se dokončují terénní úpravy, chodníky a probíhají zkoušky záchranné techniky, které simulují nouzové situace – kdyby tramvaj zůstala stát v tunelu, kdyby začala hořet v tunelu a další. Zkoušky jsou realizovány v kooperaci s integrovanými záchrannými složkami a probíhají v průběhu měsíců říjen a listopad. Ostrý provoz s cestujícími je naplánován na začátek prosince.


Autor: Jan Puci
Další články
Nahoru