Projekt návratu tramvají na Václavské náměstí zpracuje Metroprojekt
14. září 2019 09:40
Trať má podle dřívějších informací měřit asi 0,6 kilometru a podle odhadu vyjde na 262 milionů korun. Kromě toho Praha plánuje trať z Vinohradské ulice k hlavnímu nádraží.
Kromě přípravy projektu musí DPP také prověřit stropní desky stanice metra C Muzeum, zda tramvaje unesou. Do odhadu nákladů nejsou započteny ani úpravy náměstí, které má město rovněž v plánu. Není zatím jasné ani to, kudy trať přesně povede. Jisté zatím je, že bude ve středu náměstí napojena na trať mezi Jindřišskou a Vodičkovou ulicí.
Město bude muset vybudovat trolejové vedení a koleje a napojit je na Vinohradskou třídu i trať, která kříží střed náměstí. V horní části by vznikla nová zastávka.
Dořešit je rovněž nutné souběh s budováním tzv. kolektoru, v němž jsou inženýrské sítě. Ten chce město vybudovat v horní části náměstí, zároveň s jeho stavbou je v plánu úprava horní části náměstí. Všechny projekty bude nutné zkoordinovat. Zároveň ještě nezačala revitalizace dolní části náměstí, pouze byly opraveny rozvody.
Podle odborníků je rozšíření tramvajové sítě kolem Václavského náměstí zásadní. Za hlavní nicméně považují trať z Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice. Ta umožní v případě problémů objet klíčovou trať přes Lazarskou, Vodičkovu a Jindřišskou. V tomto směru by měla pomoci i trať přes náměstí, kde tramvaje přestaly jezdit v roce 1980.