
Prohřešky pražských taxikářů budou řešit namísto magistrátu městské části
20. června 2025 10:36
Nutnost změny podle schváleného materiálu vyplývá z novely o silniční dopravě, kterou koncem dubna podepsal prezident Petr Pavel. Radnice dosud projednávaly pouze přestupky běžných řidičů, zatímco taxikáře měl na starosti magistrát. Změnou se agenda sjednotí. Průměrně Praha podle materiálu v letech 2021 až 2023 na pokutách od taxikářů vybrala zhruba tři a půl milionu korun ročně.
Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) uvedl, že město nemá jinou možnost než úpravu schválit, i když s ní nemusí úplně souhlasit. Dodal, že výhodou by se mohlo ukázat, že odvolacím orgánem nově nebude ministerstvo dopravy, ale město.
„Když bude odvolací instancí magistrát, tak je tady šance, že to bude fungovat v nějakých rozumných lhůtách a že ten systém bude funkční," řekl.
Změnu kritizovali zástupci koalice a opozice, podle kterých přinese další zátěž pro místní radnice, které řeší již teď nedostatek lidí. „Pro městské části je to fakt nepříjemná zátěž," řekl například opoziční zastupitel Pavel Zelenka (Praha Sobě). „Myslím, že páni poslanci úplně nedomysleli všechny souvislosti," uvedl předseda dopravního výboru zastupitelstva a starosta Prahy 11 Martin Sedeke (ODS). Ten dodal, že pracovníci provádějící kontroly taxikářů v ulicích budou stále pod magistrátem.
Agendu dopravních přestupků převzaly pražské městské části loni v červenci rovněž z důvodu novely silničního zákona. Radnice proti tomu protestovaly z důvodu další administrativní zátěže a nedostatku pracovníků. Podle ve čtvrtek schváleného dokumentu je nyní přesouvaná agenda mnohem menší. „I na nejvytíženějších městských částech by tak mělo být dostatečné personální posílení o jedno nebo dvě systemizovaná místa," stojí ve schváleném dokumentu.