Program na podporu covidem zasaženého byznysu DoToho! pokračuje
9. listopadu 2021 07:35
Na pokračování vzájemné spolupráce mezi hl. m. Prahou, Pražským inovačním institutem a byznysovým centrem Opero v realizaci projektu, se shodli pražští radní.
Do druhého kola programu, které odstartovalo už minulý týden, se mohou hlásit firmy s obratem od 3 do 300 milionů korun, podobně jako tomu bylo v kole prvním. To začalo letos v březnu a celkem se ho účastnilo 124 firem, které mají dohromady více než 1700 zaměstnanců a jejich průměrný obrat je 25 milionů korun.
Program vznikl z iniciativy pražského byznysového centra Opero, za nímž stojí bývalý manažer poradenských firem a investor Pavel Přikryl s jedním z nejúspěšnějších tuzemských podnikatelů Pavlem Bouškou (VAFO) a Pražského inovačního institutu v čele s Bobem Kartousem.
„Důvodů proč nyní vyhlašujeme druhé kolo programu je několik. V prvním kole jsme jednak nebyli schopni uspokojit všechny zájemce a zároveň vnímáme, že situace tisíců malých a středních firem je v současné době v důsledku covidu stále nestabilní,“ říká Pavel Přikryl. Zároveň podobně široký a velkorysý program v tuzemsku neexistuje.
Podle druhého ze spoluautorů Boba Kartouse se má program DoToho! postupně vyvinout do dlouhodobé podpory malých a středních firem. „Dlouhodobou koncepci již nyní připravujeme,” doplňuje Bob Kartous.
Program, jehož druhé kolo se uskuteční do konce února příštího roku, bude i nadále pro podnikatele zdarma. Velkým lákadlem je účast špičkových expertů z řad majitelů firem a seniorních manažerů, kteří pomáhají firmám hledat nové rozvojové aktivity. V prvním kole působilo celkem 142 mentorů a velká část mentorů pokračuje i v druhém kole a stále se mohou hlásit další.
Projekt DoToho! zahrnuje několik stupňů poradenství, které dohromady vytvářejí jedinečný a funkční celek. Mentory, kteří pomáhají definovat oblasti, na které se mají firmy zaměřit a které jim umožní jejich rozvoj, a dále pak experty. Konkrétní rady od vybraných expertů se již zaměřují na oblasti, kde má dojít ke změnám. I jejich vstupní konzultace jsou zdarma. Součástí platformy jsou také odborné semináře a přednášky s tématy jako nastavení obchodních procesů, řízení lidí, zahraniční expanze, digitální marketing, brand management či online prodej.