Prodeje krátkodobých jízdenek i kupónů v pražské MHD se vracejí na hodnoty před začátkem pandemie
18. srpna 2020 14:08
Prodeje jednotlivých krátkodobých jízdenek s maximální platností tří dnů prostřednictvím mobilní aplikace PID Lítačka se vracejí na hodnoty před vypuknutím pandemie, během níž se počet cestujících v Pražské integrované dopravě snížil na přelomu března a dubna téměř o 85 procent oproti stejnému období v loňském roce.
Od poloviny měsíce května prodej jízdenek přes oficiální pražskou dopravní aplikaci roste a 23. června 2020 bylo navíc prodáno historicky nejvíce krátkodobých jízdních kupónů za jeden den. Jednalo se o 10 102 prodaných jízdenek.
Měsíc červenec se poté stal historicky nejúspěšnějším měsícem, co se týče celkového prodeje jízdenek. Dohromady si v mobilní aplikaci PID Lítačka cestující zakoupili 257 000 jízdenek. V porovnání s červencem loňského roku se tak jedná do více jak sedmapadesátiprocentní nárůst.
„Prodeje se po několika měsících poklesu opět dostávají na úroveň před propuknutím covidové epidemie. Jsme rádi, že cestující v Praze a Středočeském kraji mobilní aplikaci PID Lítačka pravidelně využívají a že se stává jedním z nejpoužívanějších kanálů prodeje krátkodobých jízdenek. Obzvláště nás těší historický nárůst nákupů jízdenek v červenci, za který vděčíme z velké části tuzemským návštěvníkům Prahy, kteří se rozhodli letošní léto trávit návštěvou české metropole,“ uvedl generální ředitel OICT Michal Fišer.
V mobilní aplikaci PID Lítačka lze zakoupit rovněž dlouhodobé časové kupóny a při přepravní kontrole se tak prokazovat pouze prostřednictvím obrazovky mobilního telefonu. V červnu 2020 využívalo mobilní aplikaci téměř 200 000 aktivních uživatelů. Od začátku provozu si aplikaci stáhlo více než 519 000 uživatelů.