
Proč se stát pojišťovacím poradcem? Jste svým pánem, můžete si nadprůměrně vydělávat
14. října 2022 06:56

Ing. Petr Procházka z Kooperativy
Jaká je práce pojišťovacího poradce? Ve společnosti kolem takzvaných pojišťováků koluje řada mýtů…
Tato pozice je časové a psychický náročná, přináší nároky na pravidelné vzdělávání. Ale zároveň je zajímavá, pestrá a pokud k ní přistupujete aktivně, tak určitě i nadprůměrně odměňovaná. Tato práce v sobě nese značnou část osvěty, není totiž pouze o zajišťování potřeb klienta, ale také o prevenci a společenské odpovědnosti.
Tato pozice není pro každého, to je evidentní. Jaké předpoklady jsou u uchazeče?
Je to práce pro Ty, kteří jsou komunikativní, rádi se učí novým věcem a jsou tak trochu i psychologové. Práce v pojišťovně především znamená neustále chránit své klienty před nástrahami každodenního života, pomáhat jim v nouzi či předcházet případným rizikům.
A dál?
Jak už jsem zmiňoval, zejména je potřeba mít vysokou úroveň komunikace a zároveň mít předpoklady v oblasti obchodních dovedností. Nemusí jít přímo o „rozeného obchodníka“, ale vztah k obchodu by tam měl být. Vše ostatní jsme schopni nového kolegu naučit.
Proč bych si v případě zájmu o tuto práci měl vybrat právě Kooperativu?
Jsem velká prestižní firma s dlouhodobou tradicí mezinárodním zázemím a mnoha získanými oceněními, řadíme se mezi nejdůvěryhodnější společnosti u nás. V rámci oboru umíme pojistit prakticky cokoliv a kohokoliv. A to, že není potřeba mít vystudovaný tento obor dokládá skutečnost, že máme v řadách kolegy mnoha profesí, ze kterých se stali špičkoví odborníci a profesionálové v obchodě. Úspěšný pojišťovací poradce je vlastně takový rodinný lékař, který dbá na to, aby poznal a vyřešil rizika, které jeho klienty ohrožují.
Jaké nároky na poradce klade současná legislativa?
Nedovoluje pojišťovacímu poradci z jakékoliv renomované společnosti, k nimž samozřejmě patří i Kooperativa, se odchýlit od předem definovaných postupů a pravidel. Poradci musí mít odbornou zkouškou, která napomáhá čistit trh od lidí, kteří nemají předpoklady či dostatečné kompetence v oboru.
Je profese poradce náročná na čas a cestování?
Záleží na tom, jak umíte hospodařit s časem. Zejména pozice v terénu má výhodu v tom, že si každý organizuje čas dle vlastních možností, případně dle potřeb jeho zákazníků. S tím se pojí i setkávání se s nimi. Schůzky si lze domlouvat na pobočce, v kanceláři, u klientů doma či v zaměstnání nebo někde na neutrální půdě, třeba v kavárně.
Říká se, že Praha je stát ve státě. Zajímá mě, jaká jsou specifika oboru a zároveň pojišťovacích poradců v Praze?
Za nejvýznamnější považuji vyšší úroveň finanční gramotnosti Pražanů, se kterou souvisí nutnost mít v týmech opravdové profesionály. Další skutečností je to, že v hlavním městě sídlí mnoho společností se zahraniční účastí, což pro nás znamená ztrátu potenciálu u těchto firem, které řeší své zajištění v domovských zemích. V neposlední řadě je to i větší anonymita klientů oproti jiným regionům, kterou se nám daří eliminovat systematickou péčí o klienta. Jedná o „vztahový“ obor, který nelze dělat krátce či nárazově. Díky tomu není výjimkou řada kolegů s 20 či 30letou praxí u Kooperativy. Úspěšný klientský poradce si neustále buduje důvěru klientů, která mu přináší další klienty a doporučení.
Co ještě kromě výše uvedeného nabízí Kooperativa na této pozici?
U nás je možnost spolupráce na zaměstnanecký poměr, ale v poslední době převažuje spolupráce na IČ, v rámci které lze provozovat i vlastní pobočku obchodní místo. Samozřejmostí je kvalitně zpracovaný adaptační proces, kariérní postup, neformální setkávání, a v rámci zaměstnaneckého poměru příspěvky na životní pojištění, doplňkové penzijní spoření a spousta dalších benefitů.