dnes
Sobota - bourky
21°C
zítra
Neděle - oblacno
27°C
pozítří
Pondělí - prehanky-dest
26°C
Pro střešovické tunely tratě k letišti byla vybrána nová jižní varianta
Trať povede k pražskému letišti. Foto: Letiště Praha

Pro střešovické tunely tratě k letišti byla vybrána nová jižní varianta

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala pro připravovanou trať k pražskému letišti novou, takzvanou jižní variantu střešovických tunelů mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Tunel má vést pod ulicemi Svatovítská, Norbertov a U vojenské nemocnice. Vybraná varianta by měla být nejplynulejší ze zvažovaných tras, uvedl dnes generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Stavba úseku mezi pražským Výstavištěm a Veleslavínem, jehož podstatnou částí tunel je, by měla vyjít přibližně na 13,3 miliardy korun. Práce na stavbě by měly začít zhruba za šest let.

Podle Svobody tím organizace vyřešila nejkomplikovanější a nejspíš i nejdražší úsek projektu. „Tunely navržené v takzvané jižní variantě jsou vedeny geologicky stabilním prostředím, neohrožují zdroje podzemní vody a sestupují hluboko pod úroveň terénu," uvedl. Stavba bude podle něj hluboká až 80 metrů. Původně SŽDC zvažovala, že tunely povede pod ulicemi Václavkova nebo Cukrovarnická.

Radní pro strategický rozvoj Prahy 6 Eva Smutná (za TOP 09) na dotaz ČTK uvedla, že z pohledu městské části jde o dobré řešení. „Věříme, že tato maximálně odkloněná trasa, která vede v mimořádné hloubce, nebude v rámci území Prahy 6 vyvolávat žádné konflikty," uvedla. Dodala, že na čtvrtek 18:00 je naplánovaná veřejná prezentace zvolené varianty v Národní technické knihovně. Setkání se zúčastní zástupci SŽDC, Prahy 6 a magistrátu.

Šéf správy železnic dnes řekl, že ražení tunelů nijak nenaruší statiku okolní zástavby. Organizace plánuje využít razicích štítů. „Stejná technologie byla využita při prodlužování metra linky A do Motola, a přestože štíty přímo podcházely sídliště, nikdo to prakticky nezaregistroval," dodal Svoboda.

V rámci modernizace trati Praha-Kladno, která zahrnuje připojení Letiště Václava Havla, zůstává zatím jedinou rozestavěnou částí rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Ten bude hotový v červnu příštího roku.

SŽDC v současnosti vyřizuje územní řízení k úsekům mezi pražskými částmi Bubny a Výstaviště, dále Praha-Ruzyně – Kladno a mezi Kladnem a Ostrovcem. Nedávno organizace zahájila řízení i v úseku mezi pražským Výstavištěm a Veleslavínem.

Organizace také pokročila v tendru na architektonickou podobu železniční stanice v pražském Veleslavíně. Do druhého kola postoupilo pět návrhů. Vítězný návrh bude podle podniku vodítkem pro další budované a modernizované stanice.

Úprava jednokolejné a neelektrizované trati do Kladna s odbočkou na pražské letiště by podle odhadu SŽDC měla vyjít zhruba na 31 miliard korun. Nové spojení má být elektrizované, vedené po dvou kolejích a mělo by umožnit desetiminutové intervaly vlaků jedoucích na letiště i do Kladna.


TSK zahájí rozsáhlou opravu vozovky v Chodovské ulici

Včera v 16:39

Od pondělí 17. srpna začne Technická správa komunikací s opravami povrchu stávající čtyřproudé komunikace v ulici Chodovská v úseku od křižovatky s ulicí U Plynárny až k Jižní spojce.

Sraz motorkářů v sobotu omezí dopravu

6. srpna 2020 ve 12:32

V sobotu 8. srpna 2020 se v rámci 11. ročníku mezinárodního srazu motorkářů uskuteční hromadná motocyklová vyjížďka Prahou STRAbike 2020. Začátek vyjížďky je v 17:30 hodin, předpokládaný konec v cca 19 hodin. 

Brusnický a Dejvický tunel dnes v noci mimo provoz

6. srpna 2020 ve 12:24

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů budou Brusnický a Dejvický tunel dnes od 23 hodin do 7.srpna do 5 hodin mimo provoz.

Další články
Nahoru