
Pro stavbu druhého úseku metra D vybere dopravní podnik ze tří konsorcií firem
18. prosince 2022 09:12
Tři konsorcia, která podala nabídky na stavbu druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory tvoří tyto společnosti: BeMo Tunnelling GmbH (Rakousko), EUROVIA CS, a. s. (ČR), HOCHTIEF CZ a. s. (ČR), HOCHTIEF Infrastructure GmbH (ČR), Marti Tunnel AG (Švýcarsko), PORR a. s. (ČR), PORR Bau GmbH (Rakousko), PORR GmbH & Co. KGaA (Německo), PORR s.r.o. (Slovensko), PRŮMSTAV, a. s. (ČR), SMP Construction a. s. (ČR), STRABAG AG (Rakousko), STRABAG a. s. (ČR), STRABAG Silnice a. s. (ČR), Subterra a. s. (ČR) a TuCon, a. s. (Slovensko).
Kromě toho dalších třináct firem figuruje v podaných nabídkách jako poddodavatelé. „V současnosti vyhodnocujeme podané nabídky dle zadávací dokumentace veřejné zakázky. Předpokládáme vyhlášení vítěze tohoto tendru do konce března 2023, nenastanou-li v dalším průběhu žádné komplikace. Samotné zahájení výstavby druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory se předpokládá ve druhém pololetí 2023,“ sdělila mluvčí.
DPP vypsal veřejnou zakázku na zhotovitele stavby druhého úseku metra D na začátku června letošního roku. Zakázka zahrnuje výstavbu celkem tří stanic – Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory včetně mezistaničních provozních, technologických a přístupových tunelů, ale také vybudování systému napájení pro celý nejkratší provozuschopný úsek Pankrác D – Nové Dvory. Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky činí 24,63 miliardy korun.Jako poslední bude vybudován úsek z Nových Dvorů do Depa Písnice. Celkové náklady výstavbu linky D by měly být při započtení inflace předběžně 52,09 miliardy korun. Linka povede z Pankráce do Písnice a fungovat má začít koncem roku 2029.