Pro komunikaci s neslyšícími slouží v Praze 4 tichá linka
20. března 2020 12:09
Úřad městské části Praha 4 začal využívat pro komunikaci s osobami se sluchovým postižením služeb Tiché linky v roce 2017. Dosud byli neslyšící závislí na psaní SMS, chatování, využívali e-mail či Facebook a Skype, objednávali si osobního tlumočníka, nyní si mohou vyřídit svoje telefonáty odkudkoli právě díky aplikaci Tichá linka. MČ Praha 4 byla první městskou částí, která Tichou linku provozuje.
Prostřednictvím Tiché linky se neslyšící mohou spojit s kýmkoliv je třeba, a to 24 hodin denně. Tichá linka funguje na jakémkoliv zařízení s webkamerou. Neslyšící se prostřednictvím videohovoru spojí s tlumočnicí, která zavolá na požadovanou linku, a komunikuje tak s neslyšícím českým znakovým jazykem, a se slyšícím (například úředníkem) mluvenou češtinou.