dnes
Sobota - obcasny-dest
6°C
zítra
Neděle - obcasny-dest
5°C
pozítří
Pondělí - obcasny-dest
6°C
Pro jedny prokletí, pro jiné přínos. Radnice jsou v názoru na Blanku nejednotné
Tunelový komplex Blanka. Foto: archiv

Pro jedny prokletí, pro jiné přínos. Radnice jsou v názoru na Blanku nejednotné

Pražské radnice dotčené ročním provozem tunelu Blanka se neshodují v názoru na to, zda je šestikilometrová dopravní stavba přínosem, či nikoli. Některým ulicím třeba v centru Prahy nebo na Letné tunel od dopravy ulevil, jinde se ale situace výrazně zkomplikovala. Auta přibyla třeba v okolí Vítězného náměstí nebo v ulici V Holešovičkách v Praze 8. Vedení Prahy 6 mluví o Blance jako o „prokletí" a žádá uzavření výjezdů z tunelu na Prašném mostě. Vyplývá to z ankety mezi městskými částmi. Tunel Blanka byl otevřen v září 2015 a Prahu vyšel na 43 miliard korun.

„Roční užívání tunelu Blanka znamená pro Prahu 1 jednoznačně přínos," uvedl starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09). Rychlejší spojení mezi jednotlivými lokalitami Prahy ulevilo Karmelitské a Letenské ulici na Malé Straně. Menší zlepšení podle starosty radnice pozoruje na pravobřežních komunikacích.

Stejně tak je spokojeno vedení radnice Prahy 5. „Vyhodnocení zprovoznění jsme si průběžně dělali a máme za to, že se projevilo kladně. Ubylo tranzitu, který nám jezdil přes Smíchov," řekl radní Tomáš Homola (bezp.). Problém prý nastává ve chvíli, kdy je tunel uzavřen.

„To se týká směru ze Smíchova na Prahu 6, řidiči pak hledají cestu přes naši městskou část," řekl. Největší potíží Prahy 5 je podle Homoly dosud chybějící Radlická radiála, která by do tunelů přivedla auta přijíždějící ze západu. Ta nyní jezdí ulicemi Prahy 5.

Tunel chválí i sedmá městská část. „Počáteční prognózy se potvrdily i v dlouhodobém horizontu a Blanka Praze 7 přinesla méně aut v ulicích, především v oblasti Letné. Do jisté míry nám to uvolnilo ruce při plánování dopravy na našem území," řekl místostarosta Ondřej Mirovský (SZ).

Ve Veletržní ulici ubyl jeden jízdní pruh a přibylo míst pro parkování a jízdu cyklistů. Podobného zklidnění se v létě dočkala křižovatka ulic Bubenská a Heřmanova. Radnice chce snížit rychlost na několika komunikacích z 50 kilometrů za hodinu na 30 kilometrů za hodinu.

„Do zóny by měla být zahrnuta převážná většina komunikací od ulice Bubenská směrem na Letnou. Vyjmuty z ní budou hlavní komunikace, jako jsou ulice Veletržní, Milady Horákové a Korunovační," doplnil místostarosta.

Potíže naopak přibyly v Praze 6, jejíž vedení minulý týden vyzvalo magistrát k uzavření výjezdů z tunelu na Prašném mostě. „Tunelový komplex Blanka je pro mnohé řidiče vytouženým požehnáním, protože poměrně významně zkrátil cestovní dobu pro jízdy mimo naši městskou část. Pro samotnou Prahu 6 je však zatím spíše prokletím," uvedl mluvčí radnice Martin Churavý. Dopravní kolaps denně zažívá Vítězné náměstí a Patočkova ulice.

Na Praze 8, přes kterou řidiči jezdí z nebo do tunelu, přibylo aut v ulici V Holešovičkách, a to o asi 16 000 denně proti době před zprovozněním tunelu. Vedení radnice v červnu vyzvalo magistrát, aby byla ulice vedena tunelem.

Praha 8 uvedla, že hluk a emise v Holešovičkách dlouhodobě poškozují zdraví obyvatel. Převedení ulice do tunelu ale radnice udělat nemůže, protože komunikace patří magistrátu.

Čtěte také: Uzavřený výjezd z Blanky, světelné závory. Kolaps u „kulaťáku“ chce Praha 6 řešit radikálně
 


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30 | Aktualizováno 1. ledna 1970, 01:00

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru