Příznivci Zoo Praha za necelý týden adoptovali a sponzorovali zvířata za více než 700 tisíc korun
16. dubna 2020 09:48
Na oblíbený YouTube kanál Krátce ze zoo, který nabízí krátká videa ze života zvířat, nově navázala kampaň na podporu mláďat narozených v době karantény. Cílem je oslovit co nejvíce příznivců Zoo Praha, ale i širokou veřejnost a motivovat ji k adopci nebo sponzorství zvířat.
„Úspěch videí na našem youtubovém kanálu Krátce ze zoo nás inspiroval k tomu, abychom vedle zpráv o zvířatech, která naši návštěvníci dobře znají z minulosti, přinášeli také podstatně více informací o mláďatech, jež se narodila či vylíhla v době uzavření zoo. Zájem o jejich adopci a sponzoring nás velice těší a je pro nás velkým povzbuzením. Moc děkujeme, vážíme si toho,“ uvedl ředitel Zoo Praha Miroslav Bobek.
Aktuálně lidé přispěli na chov zvířat adopční částkou 575 245 korun a na sponzorství věnovali 141 073 korun, dohromady tedy 716 318 korun. „Jsem moc rád, že se nám podařilo kampaní ještě více podpořit adopce a sponzoring. Některá zvířata už své adoptivní rodiče mají, levhart mandžuský nebo lemur kata, někteří na své nové adoptivní rodiče ještě čekají, například panda červená nebo krajta tygrovitá. Ale i ti se určitě dočkají,“ dodal vedoucí oddělení PR a marketingu Jakub Hritz.
Adoptivním rodičem se může stát každý, kdo přispěje ročním příspěvkem, který je u jednotlivých druhů odlišný a je odvozen od ročních nákladů na krmivo a další péči o dané zvíře. V případě adopcí má každý druh stanovenu fixní částku, jejíž výše se odvíjí od náročnosti jeho chovu, zejména nákladů na krmivo. Například adopce slona tak přijde ročně na 60 000 korun, lemura na 6000 a komby na 2500 korun.
Finančně podpořit lze i mláďata narozená či vylíhnuvší se po uzavření zoo. Seznam mláďat narozených od uzavření zoo, tedy od 13. března, čítá již přes tři desítky druhů. Naproti tomu sponzorováno může být každé zvíře libovolnou částkou nad 100 korun.