dnes
Sobota - jasno
7°C
zítra
Neděle - obcasny-dest
5°C
pozítří
Pondělí - obcasny-dest
5°C
Přítomnost metra je pro budoucnost Žižkova zásadní, říká místostarostka Prahy 3 Vítkovská
Místostarostka Prahy 3 Lucie Vítkovská před bývalým nákladovým nádražím na Žižkově, kam by mohlo vést metro. Foto (2x): archiv LV

Přítomnost metra je pro budoucnost Žižkova zásadní, říká místostarostka Prahy 3 Vítkovská

Místostarostka Prahy 3 Lucie Vítkovská (ODS) má ve vedení městské částí na starost, mimo jiné, dopravu a parkování. Jak hodnotí dopravní opatření provedená v souvislosti s opravou Husitské ulice? Proč je důležité, aby metro vedlo na Žižkov? Jako variantu vedení Městského okruhu preferuje? Na tyto a další otázky odpověděla serveru Pražský patriot.

Obyvatele Žižkova zasáhla oprava Husitské ulice. Jste spokojena s tím, jak dopravní opatření byla po počátečních problémech provedena?
Situace je dneska mnohem lepší než na začátku, ale v některých dnech a časech se pořád tvoří kolony, a to nás rozhodně netěší. Zároveň bych ráda dodala, že se jedná o akci hlavního města. Konkrétně to má na starosti TSK (Technická správa komunikací – pozn. red.). Ta nás nejprve ujišťovala, jak je vše připravené, a pak nastal kolaps. Naštěstí, a tady bych poděkovala zejména městské policii ale i dalším zúčastněným, se z iniciativy naší radnice podařilo rychle zavést opatření, jako například doplnění dopravního značení, a to i mimo území Prahy 3, nebo otočení některých jednosměrek, která pomohla situaci zlepšit.

Sledujete, jak rekonstrukce probíhá? Jak moc mohla Praha 3 do příprav a realizace oprav zasáhnout?
Ano, pravidelně. První den jsem byla na místě od šesté ranní, v dalších dnech jsem se byla na místě podívat i s náměstkem primátorky Petrem Dolínkem, který má opravu Husitské za hlavní město na starosti, a i nadále situace průběžně monitoruje náš odbor dopravy i já osobně. Je to totiž ten typ věci, kdy je dobré, aby člověk nerozhodoval od stolu, ale se znalostí místní situace. Rovněž komunikujeme s občany, které rekonstrukce přirozeně zajímá. Právě jim ze dne na den zkomplikovala život. Naším cílem přitom je, aby se podařilo celou rekonstrukci maximálně zrychlit a tím zkrátit dopravní omezení. 

lucie-vitkovska-mistarostka

Mgr. Lucie Vítkovská

Pražské zastupitelstvo nedávno rozhodlo, že trasa metra D by se v budoucnu měla vrátit zpět na Žižkov. Opravdu tato čtvrť metro potřebuje?
Přítomnost metra je pro budoucnost Žižkova zásadní. Věřím, že bude klíčovým faktorem pro rozvoj naší městské části. Pokud totiž mají vzniknout tisícovky nových bytů v lokalitě Nákladového nádraží, pak je potřeba, pro lidi, kteří tam budou bydlet, zajistit i odpovídající napojení na městskou hromadnou dopravu. Jinak bude docházet k dalšímu zahušťování dopravy, což znamená více kolon i zhoršení ovzduší, a to rozhodně nechceme. Je proto moc dobře, že na magistrátu zvítězil zdravý rozum a politici napříč politickým spektrem návrat vedení metra D na Žižkov na zastupitelstvu odsouhlasili. Čeká nás ještě dlouhá cesta. Obzvláště, když uvážíme, jak se bohužel výstavba metra pod současným vedením města vleče. Klíčově však je, že se nám podařilo vybojovat, aby metro D v budoucnu na Žižkov skutečně vedlo.  Opravdu velmi vážně totiž hrozilo, že metro D na Žižkov vůbec nepovede.

Kudy by měla trasa přes Prahu 3 vést, a jste s tím spokojena?
Metro by mělo zejména obsloužit Nákladové nádraží a spolu s ním prostory Prokopova náměstí a Chmelnice, odkud by mělo pokračovat dál na Prahu 9 do Vysočan. Samozřejmě každý z nás, co v Praze žijeme, bychom byli nejradši, kdybychom metro měli, pokud možno, hned u domu, ale to logicky není možné. S ohledem na vedení tramvajových tratí, ale i na fakt, že dnes vede linka metra A na Jiřího z Poděbrad, Floru a Želivského, mi navržená trasa připadá velmi rozumná.

Prahy 3 se týká dobudování Městského okruhu. Řeší se varianta s více a méně tunely. Která vám je bližší a proč?
Určitě ta s více tunely. Chceme, aby nájezdy a výjezdy nezatěžovaly Jarov. To je naše priorita. Obecně navíc preferujeme, a v tom se lišíme třeba od Strany zelených, která v tomto pro dobudování vnitřního okruhu prosazuje nadzemní variantu, aby maximum silnic v centru a jeho širším okolí bylo pod zemí.  To je totiž lepší nejen dopravně, ale i z hlediska ekologické zátěže.

Ve vaší kompetenci je i parkování. Usiluje Praha 3 o změny v systému rezidenčních zón, nebo je současný stav vyhovující?
My v ODS jsme k současnému systému dlouhodobě kritičtí. Všichni jsme přeci Pražané a dnes a denně se pohybujeme po Praze. Nedává smysl, když někdo z nás jede z Prahy 3 navštívit například příbuzné, abychom nemohli zaparkovat, třeba na sousední Praze 9. Nebo když potřebujeme z Prahy 2 k lékaři na Prahu 6. A podobných příkladů můžeme nalézt celou řadu, od vožení dětí do školky až po příjezd řemeslníků. Už před časem jsme proto představili náš návrh radiálních zón, který umožňuje, aby si každý Pražan mohl koupit možnost parkovat na rezidenčních zónách v rámci celé Prahy, a nejen ve své městské části. Co se aktuálního nastavení zón na Praze 3 týče, tak nemáme větších připomínek. Průběžně však vyhodnocujeme parkovací sazby, obsazenost i celkové nastavení. Pravomoci nás, jako městské části, jsou v této věci poměrně malé, ale věřím, že se nám podaří uspět v podzimních volbách na magistrát uspět a dokážeme tak prosadit naši vizi, která zlepší parkování pro všechny Pražany.  


Nejdéle působící pražský starosta Žďárský byl opět zvolen

15. listopadu 2018 v 11:57

Pavel Ždárský (Kbely náš domov), který vede pražské Kbely už 21 let, byl včera opět zvolen starostou. Na ustavujícím zasedání o tom městské části dnes rozhodli v říjnu zvolení zastupitelé Prahy 19. Jeho uskupení získalo 11 křesel v patnáctičlenném zastupitelstvu.

Starostou Uhříněvsi byl zvolen Vojtěch Zelenka

15. listopadu 2018 v 11:54

Starostou pražské Uhříněvsi byl na včerejším prvním povolebním jednání zastupitelstva zvolen Vojtěch Zelenka ze STAN. Starostové a nezávislí se Svobodnými, kteří ve volbách kandidovali spolu, utvořili koalici s uskupením Praha 22 Naše město, které je složené z TOP 09, Pirátů a KDU-ČSL a...

Stuchlík z hnutí ANO navrhnul na jednání pražského zastupitelstva bod týkající se dopravy. Neuspěl

15. listopadu 2018 v 10:16

Opoziční zastupitel Petr Stuchlík z hnutí ANO navrhnul na dnešní ustavující zastupitelstvo bod, který by řešil dopravní priority v hlavním městě. 

Jaroslav Kubera zvolen předsedou Senátu

14. listopadu 2018 ve 12:47

Senát na svém středečním ustavujícím zasedání zvolil svým předsedou Jaroslava Kuberu z ODS. Kubera obdržel ve 2. kole hlasy 46 senátorů. Hlavním úkolem Senátu je podle Kubery ochrana Ústavy, demokracie a svobody. Podle předsedy ODS Petra Fialy bude Kubera díky svým zkušenostem horní komoru...

Další články
Nahoru