
Přípravy na znovuotevření hospod a restaurací jsou v plném proudu
20. května 2020 17:27
Většina provozoven byla zcela uzavřena po dobu 2,5 měsíce. Některé zvolily prodej přes výdejní okénka, to však nedokázalo nahradit standardní provoz. Otevření vnitřních prostor hospod a restaurací je tak pro pivovary dlouho očekávaným a důležitým momentem.
„Celková konzumace piva v České republice se prakticky ze dne na den snížila o téměř 40 procent. Postupným zaváděním prodejů přes okénko se prodeje našich značek v gastronomii vyšplhaly zhruba k 15 procentům běžného objemu,“ poukazuje na dramatický pokles Radek Fidra, národní manažer prodejního kanálu on-trade ve společnosti Pivovary Staropramen.
Otevření venkovních zahrádek bylo pro podniky z oblasti pohostinství i pivovary pouze prvním krokem návratu do běžného režimu. „Na návštěvnosti zahrádek i konzumaci se v prvních dnech výrazně podepsalo nepříznivé počasí. Mnoho podniků navíc venkovní posezení nemá, takže budou otevírat až nyní,“ dodává Fidra s tím, že až pondělí 25. května se dá považovat za skutečný restart odvětví. Reálnou výkonnost trhu bude možné posoudit nejdříve v průběhu června.
Záchrana hospod
V době vládních opatření bylo hlavním cílem pomoci provozovatelům hospod a restaurací přežít a připravit se na dlouho očekávané znovuotevření. „Podpora našim zákazníkům musela být efektivní a rychlá, zásadní byla stabilizace jejich cash flow a zajištění piva ve stoprocentní kvalitě, ať už pro prodej přes okénko nebo pro nynější znovuotevření,“ vysvětluje Radek Fidra.
Pivovary Staropramen pomáhaly svým zákazníkům s údržbou a sanitací výčepní technologie, zdarma vyměnily procházející pivo za nové a nabídly až 50% slevu na první objednávky. Další formou podpory bylo rovněž aktivní zapojení společnosti do iniciativy Zachraň hospodu, kterou zastřešoval Český svaz pivovarů a sladoven.
„Pro mnohé zákazníky bylo těžké zorientovat se v záplavě pravidel, nařízení či podpůrných programů. O tom, co se jich týká, jak využít státní podporu, jaká jsou pravidla pro omezený provoz jejich podniků či jak si nastavit procesy v době útlumu provozovny, aby předešli zbytečným ztrátám, jsme je informovali v pravidelném newsletteru,“ vyjmenovává stěžejní aktivity Fidra a dodává, že jej potěšilo množství pozitivních zákaznických ohlasů.
Pomoc pivovaru kromě dalších kvituje také Luděk Hanzlík, provozovatel pěti pražských restaurací: „Staropramen pro mě v těchto nelehkých chvílích udělal obrovský kus práce. Využil jsem možnosti výměny sudového piva s končící trvanlivostí za čerstvé a hodně mi pomohla také náhrada za vylité tankové pivo.“