dnes
Sobota - zatazeno
26°C
zítra
Neděle - bourky
26°C
pozítří
Pondělí - prehanky-dest
27°C
Připravují se pravidla pro elektrické koloběžky, jezdit a parkovat budou moci jen na vymezených zónách
Koloběžky někdy nechávají lidé pohozené. Ilustrační foto: archiv

Připravují se pravidla pro elektrické koloběžky, jezdit a parkovat budou moci jen na vymezených zónách

Vedení Prahy se domluvilo se společností Lime provozující elektrické koloběžky na přípravě pravidel jejich provozu. Město tak chce odstranit problém často špatně zaparkovaných koloběžek a také zamezit jejich vjezdu do přetížených zón v centru. Zeleno-bílé koloběžky začaly v Praze jezdit na konci září loňského roku. S jejich provozem jsou spojeny stížnosti, lidé kritizují především to, že jezdí a parkují na chodnících.

Praha ve spolupráci se společností Lime připravuje pravidla pro sdílené elektrokoloběžky. Podle náměstka primátora Adama Scheinherra je potřeba podporovat alternativy k automobilové dopravě a rozvíjet návaznost na spojení hromadné dopravy od dveří bytu až ke dveřím kanceláře. Město ale chce vyřešit mnohdy špatně zaparkované koloběžky a také zamezit jejich vjezdu do přetížených zón v centru.

O nových pravidlech náměstek vyjednával přímo se CEO společnosti Lime Toby Sunem, který do Prahy přiletěl ze San Francisca. Podle dohody vzniknou pro koloběžky dva druhy zón, které se připravují už na letošní léto. „Tou první je red zóna, kde se koloběžka vypne, pokud do ní řidič vjede. Počítáme s rozsáhlou red zónou na pěších zónách na Praze 1, na Královské cestě a na části Prahy 2.

Zároveň se zástupci Lime musí spojit i s dalšími městskými částmi, aby si společně definovali red zóny i na dalších pražských územích mimo centrum. Druhé zóny – zelené – budou vymezené pro parkování koloběžek. Lime si tyto bezrizikové oblasti s dostatečným prostorem vytipuje sám, ale musí je následně prokonzultovat s patřičnou městskou částí a až pak zanést do aplikace,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

 Se společností Lime vyjednávají Adam Scheinherr a zástupci Prahy 1 od konce minulého roku. Za hlavní problém Praha i městská část, v níž se koloběžky nejvíce využívají, považují koloběžky rozházené po chodnících a jízdu ohrožující chodce, a to hlavně v úzkých ulicích a v dalších oblastech, kde se dnes koloběžky proplétají s chodci.

„Chceme, aby Pražané mohli koloběžky pohodlně využívat, hledali jsme jen rychlé cesty, jak pravidla jejich užívání upravit, aby před nimi chodci nemuseli uskakovat a nezakopávali o ně na chodnících. První vlaštovkou je, že od minulého týdne musí zákazníci před jízdou v aplikaci odklikat, že nebudou jezdit po chodnících, parkovat na nevyhrazených místech a nebudou bezohlednou jízdou blokovat tramvaje a autobusy,“ popsal Adam Scheinherr.

K dalším opatřením má patřit také zavedení maximálního počtu koloběžek ve městě. Snahou je najít kompromis, konkrétní počet zatím nepadl. Společnost Lime plánuje rozprostřít koloběžky také do oblastí mimo centrum, kde by mohly Pražanům posloužit třeba pro jízdu od domu na metro. Město vidí problém také v nízké informovanosti uživatelů, kteří často nerespektují pravidla ježdění na koloběžkách. Na základě toho vznikne také informační marketingová kampaň, která bude českým i zahraničním jezdcům ukazovat správné a ohleduplné chování za řídítky koloběžek

Kvůli problémům například radnice Prahy 2 na svém území zakázala jejich stání. Na konci loňského roku také Praha 1 vyzvala magistrát, aby vymáhal dodržování pravidel elektrických koloběžek. Firma v úterý oznámila, že na správné parkování koloběžek dohlédne tým jejích zaměstnanců.


Prahou prošly tisíce lidí, u sídla komunistů po nich zůstala rakev

22. srpna 2019 v 00:11

Metropolí prošly ve středu večer tisíce lidí k připomínce obětí 21. srpna 1969. Podle pořadatelů ze spolku Milion chvilek pro demokracii jich bylo zhruba 10 000. U sídla KSČM nechali rakev se jmény pěti zastřelených a jejich siluety namalované na zemi.

Radnice Prahy 11 bude mít nové stránky

21. srpna 2019 v 06:59

Radnice jedenácté městské části spustí 1. září nové webové stránky, které budou nejen modernější, ale hlavně uživatelsky jednodušší.

Další články
Nahoru