dnes
Čtvrtek - polojasno
30°C
zítra
Pátek - prehanky-dest
30°C
pozítří
Sobota - bourky
22°C
Připravuje se výstavba lávky na Smíchově a rekonstrukce vinohradských tunelů
Současná lávka pro pěší u smíchovského nádraží. Její nástupkyně se posune z 150 metrů jižněji. Foto: Leif Jørgensen / Wikimedia Commons - CC BY-SA 4.0

Připravuje se výstavba lávky na Smíchově a rekonstrukce vinohradských tunelů

Správa železnic (SŽ) připravuje dva velké projekty v Praze. Za přibližně čtyři miliardy korun plánuje rekonstrukci více než čtyřkilometrových vinohradských tunelů, u smíchovského nádraží pak postaví pěší lávku za zhruba 237 milionů korun. 

Pro obě stavby nyní hledá zhotovitele dokumentace pro vydání územního i stavebního povolení. Samotné zahájení prací se plánuje v příštím roce, respektive v roce 2022.  

Hlavním cílem stavby na Smíchově je vybudování bezbariérové lávky pro pěší spojující prostor přednádraží s budoucím autobusovým terminálem Smíchov, situovaným do prostoru stávajícího společného nádraží i nad samotné kolejiště stanice Praha-Smíchov. Současně umožní přístup do nově vznikající čtvrtě Smíchov City s napojením na Radlice.

Lávka včetně schodiště do Nádražní ulice bude dlouhá 103 metrů, její maximální šířka bude 33 metrů. Nahradí současnou lávku, čímž zůstane zachováno propojení Radlic se Smíchovem. Oproti stávajícímu stavu se posune o 150 metrů jižněji.

Součástí nové lávky bude i propojení na jednotlivá nástupiště pomocí kombinace pevných schodišť nebo eskalátorů a výtahů. Realizace stavby se předpokládá současně s rekonstrukcí stanice Praha-Smíchov, tedy v letech 2021 až 2025. Podpory lávky by se tak měly budovat vždy s přilehlými nástupišti.

Předpokládaná hodnota aktuálně vypsané veřejné zakázky činí 13 milionů korun, celkové investiční nákladů stavby by měly dosáhnout výše 237 milionů korun.

Vinohradské železniční tunely

U vinohradských tunelů se budou rekonstruovat koleje nejen v nich, ale i koleje na přilehlém jižním kolejovém rozvětvení na hlavním nádraží. Uloženy budou na betonové pražce, čímž dojde k zlepšení kvality a snížení nároků na údržbu drážní infrastruktury na dopravně nejvytíženějším osobním nádraží v Česku.

„Dalšími pozitivními dopady rekonstrukce budou zvýšení traťové rychlosti ve všech tunelech, zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu, prodloužení nástupních hran vybraných nástupišť a provedení přípravy na přechod na plánovanou střídavou trakční soustavu,“ uvedla SŽ v tiskovém prohlášení. Realizace nového zabezpečovacího zařízení umožní nasazení systému ERTMS/ETCS.

Součástí stavby bude zlepšení odvodnění tunelů a zmírnění průsaku. Zároveň se od stavby očekává snížení hlukové zátěže a vibrací díky použití antivibračních rohoží a zřízení bezstykové koleje.

Rekonstrukcí projdou více než 4 kilometry tunelových úseků, v rámci stavby se položí přes 11 kilometrů nových kolejí. Práce jsou naplánovány v letech 2022 až 2028, očekávané celkové investiční náklady přesahují čtyři miliardy korun.  


Tragická nehoda na Pražském okruhu

11. srpna 2020 v 15:17

Dva mladí muži dnes zemřeli dopoledne při dopravní nehodě na Pražském okruhu. K tragédii došlo kolem půl jedenácté na 60. kilometru ve směru na Běchovice. Nákladní auto se srazilo s dodávkou, ve které zůstali muži zaklíněni. Pražský okruh byl u Běchovic neprůjezdný, policie dopravu...

Dotazník: Průzkum spokojenosti občanů Prahy 9

10. srpna 2020 v 16:54

Praha 9 v současné době zpracovává Strategický plán rozvoje. Na základě tohoto dokumentu chce vypracovat podklady pro rozhodnutí, jakým směrem se bude rozvoj Devítky ubírat v následujících letech. 

Zdravotnický materiál do Libanonu

10. srpna 2020 v 16:11

Ochranné rukavice, ústenky, respirátory, jednorázové jehly, obinadla, ochranné overaly a další zdravotnické pomůcky poslali dnes zástupci Všeobecné fakultní nemocnice v Praze (VFN) do libanonského Bejrútu.

Další články
Nahoru