Připravuje se výstavba lávky na Smíchově a rekonstrukce vinohradských tunelů
28. července 2020 09:32
Pro obě stavby nyní hledá zhotovitele dokumentace pro vydání územního i stavebního povolení. Samotné zahájení prací se plánuje v příštím roce, respektive v roce 2022.
Hlavním cílem stavby na Smíchově je vybudování bezbariérové lávky pro pěší spojující prostor přednádraží s budoucím autobusovým terminálem Smíchov, situovaným do prostoru stávajícího společného nádraží i nad samotné kolejiště stanice Praha-Smíchov. Současně umožní přístup do nově vznikající čtvrtě Smíchov City s napojením na Radlice.
Lávka včetně schodiště do Nádražní ulice bude dlouhá 103 metrů, její maximální šířka bude 33 metrů. Nahradí současnou lávku, čímž zůstane zachováno propojení Radlic se Smíchovem. Oproti stávajícímu stavu se posune o 150 metrů jižněji.
Součástí nové lávky bude i propojení na jednotlivá nástupiště pomocí kombinace pevných schodišť nebo eskalátorů a výtahů. Realizace stavby se předpokládá současně s rekonstrukcí stanice Praha-Smíchov, tedy v letech 2021 až 2025. Podpory lávky by se tak měly budovat vždy s přilehlými nástupišti.
Vinohradské železniční tunely
U vinohradských tunelů se budou rekonstruovat koleje nejen v nich, ale i koleje na přilehlém jižním kolejovém rozvětvení na hlavním nádraží. Uloženy budou na betonové pražce, čímž dojde k zlepšení kvality a snížení nároků na údržbu drážní infrastruktury na dopravně nejvytíženějším osobním nádraží v Česku.
„Dalšími pozitivními dopady rekonstrukce budou zvýšení traťové rychlosti ve všech tunelech, zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu, prodloužení nástupních hran vybraných nástupišť a provedení přípravy na přechod na plánovanou střídavou trakční soustavu,“ uvedla SŽ v tiskovém prohlášení. Realizace nového zabezpečovacího zařízení umožní nasazení systému ERTMS/ETCS.
Rekonstrukcí projdou více než 4 kilometry tunelových úseků, v rámci stavby se položí přes 11 kilometrů nových kolejí. Práce jsou naplánovány v letech 2022 až 2028, očekávané celkové investiční náklady přesahují čtyři miliardy korun.