
Příprava Radlické radiály nabere zpoždění, je přerušena kvůli námitce firmy
19. července 2018 17:50
„MMR řeší námitku podanou společností Superloft. Územní řízení je tak v podstatě přerušeno," sdělil mluvčí ČTK. O územní rozhodnutí požádal magistrát v lednu. Kvůli velkému množství námitek a připomínek a faktu, že jednu z nich musí řešit ministerstvo v době, kdy se mění vláda, se zřejmě příprava stavby zdrží.
Společnost Superloft sídlí kousek od Zlíchovského tunelu, kde se má radiála napojovat na městský okruh. Podle obchodního rejstříku za společností stojí bývalý vlastník reklamní firmy TBWA Ctirad Kaftan a spolumajitel společnosti RSJ a spoluzakladatelem centra moderního umění DOX Václav Dejčmar.
Proti stavbě radiály, která má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun, dlouhodobě protestuje řada místních obyvatel a spolků. Bojí se zvýšení dopravy a zhoršení životního prostředí. Podle dřívějších vyjádření zástupců sdružení projektantských firem Pudis a Satra, která stavbu připravuje, se však projekt drží všech limitů pro danou oblast.
Zhruba 5,5 kilometru dlouhá radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a propojovat vnější a vnitřní okruh. V plánu je pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má vést pod zemí.Původní koncepce rozvoje pražské komunikační sítě zvaná Základní komunikační systém (ZÁKOS) vznikla v 60. a 70. letech a počítala s celou řadou radiál. Část z nich již existuje, například část Vysočanské či Štěrboholská. Od budování dalších se po revoluci upustilo.
To se týká například Žižkovské radiály, která měla po demolici velké části původní zástavby propojit Olšanskou ulici s magistrálou. Kromě Radlické se v současnosti zvažuje stavba Břevnovské radiály.