Příprava prodloužení tramvajové tratě omezí provoz v ulici Na Pankráci
21. ledna 2024 15:58
Nová zastávka tramvaje před OC Arkády si vynutí úplné odstranění středního dělícího ostrůvku, včetně zde vysazených stromů. Budou budovány přeložky horkovodu, kanalizace, vodovodu a dalších inženýrských sítí. Po jejich realizaci začne výstavba nového podchodu a samotné tramvajové trati, která má být nově pokryta travním krytem.
„Výstavba podchodu pod ulicí Na Pankráci je podmiňující investicí pro optimální podobu přestupní zastávky. Nový podchod propojují obě nástupiště tramvajové zastávky Pankrác s přilehlou zástavbou a vestibuly stanic metra Pankrác C a D,“ uvedl radní pro dopravu Jaroslav Míth (ODS).
V rámci omezení, která budou muset řidiči po dobu výstavby akceptovat, je uzavření komunikace ve směru z centra a zavedení objízdné trasy přes ulici 5. května. Ve směru do centra bude provoz veden u křižovatek ve dvou pruzích, s tím, že v kritických místech (nad budoucím podchodem) bude doprava svedena do jednoho jízdního pruhu.
Změny se podle dopravního podniku příliš nedotknou MHD, ta bude většinou zachována v dosavadním linkovém vedení. Pouze linka autobusu číslo 134 bude vedena ulicemi Milevská, Pujmanové a Hvězdova.Pěší vazby budou zachovány v dosavadním režimu první etapy výstavby metra D s tím, že hlavní pěší vazba mezi Arkádami a protilehlým objektem Gemini se během stavby bude přesouvat v závislosti na postupu prací.
Pro maminky s kočárky a invalidy i během takto složité výstavby zhotovitel zajistí přístup k výtahu do stanice metra Pankrác. V rámci bezpečnosti zůstanou zachovávány všechny světelné signalizace, i když v upravených režimech, tak aby doprava v maximální možné míře fungovala a nevznikaly zde dopravní zácpy.
V dalších letech zvažuje hlavní město prodloužení nové tratě až ke stanici metra Budějovická. Její celková délka pak dosáhne 1,5 kilometru se třemi páry zastávek.