dnes
Pondělí - jasno
1°C
zítra
Úterý - skorojasno
1°C
pozítří
Středa - oblacno
2°C
Příměstské vlaky čeká zkrácení intervalů či posílení provozu
Ilustrační foto: archiv

Příměstské vlaky čeká zkrácení intervalů či posílení provozu

Na vybraných linkách příměstských vlaků pražské integrované dopravy (PID) budou od prosince zavedeny o víkendech noční vlaky, zkráceny intervaly nebo prodlouženy trasy některých linek.

Změny začnou platit souběžně s prosincovými celostátními změnami jízdních řádů na železnici. PID zahrnuje vlaky a autobusy a propojuje jejich linky na území Prahy a Středočeského kraje. Příměstské linky začaly fungovat 11. ledna 1992.

„Nejpodstatnějšími novinkami je zavedení nočního rozjezdu vlaků z Prahy do vybraných příměstských lokalit včetně rozšíření počtu večerních vlaků na více tratích ve Středočeském kraji," uvedl Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která organizuje PID.

Noční rozjezd vlaků by se měl konat o víkendech v 2:30. Vlaky ze všech směrů přijedou na pražské Hlavní nádraží ve 2:20, o deset minut později zase odjedou na své trasy.

Spoje tak vyplní stávající asi čtyřhodinovou mezeru mezi půlnočními a prvními ranními spoji. Změna se týká linek označených S1, S22, S3, S4, S5, S7, S8 a S9.

Na lince S5 z Prahy na Kladno bude nově zaveden nový pár spěšných vlaků. Stejně tak přibudou vlaky na lince S6 z Prahy přes Nučice do Berouna a v ranní špičce pracovního dne na lince S3 na trati Všetaty – Praha. Na lince S7 pojedou vybrané vlaky ve špičkách pracovního dne z Prahy-Radotína až do Řevnic.

Ropid předpokládá posílení vlaků také na lince S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem a na lince S9 Praha-Benešov. Celoročně pak budou jezdit vlaky na lince S65 z Hostivice do Prahy. Dosud jezdily pouze ve dny školního vyučování, od prosince pojedou celoročně ve všechny pracovní dny. Zkráceny budou intervaly vlaků S8 a S80.

Propojení pražské městské hromadné dopravy s příměstskými autobusovými a vlakovými spoji umožňuje cestujícím cestovat na jednu jízdenku mezi hlavním městem a přilehlými obcemi, ale i mezi jednotlivými místy v okolí Prahy. Současný systém zahrnuje kromě hlavního města také obce vzdálené i více než hodinu cesty autobusem.

Pražská integrovaná doprava dnes zahrnuje vedle městských a příměstských autobusů, tramvají, metra a vlaků také některé přívozy nebo lanovku na Petřín. Systém je rozdělen na několik pásem a cestující pak platí za dopravu podle toho, kolika pásmy po cestě projíždí.


Další články
Nahoru