Dnes Pátek - oblacno 27°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 21°C
Pátek 19. 8. 2022
Svátek má Ludvík
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
Příběhy franšízantek: K vedení Žabky jsem se dostala náhodou, obchod je moje dítě
Podnikatelka Martina Panáková. Foto: archiv

Příběhy franšízantek: K vedení Žabky jsem se dostala náhodou, obchod je moje dítě

K vedení obchodu Žabka se Martina Panáková (41) dostala náhodou. Po vyučení v oboru gastronomie pracovala deset let jako servírka v centru Prahy. Pak zástávala pozici manažerky velkého call centra. Nyní úspěšně řídí dvě pražské prodejny Žabka, a jak říká, je svojí vlastní paní.

Proč jste se rozhodla pracovat pro Žabku?
K práci pro Žabku mne přivedla velká náhoda. Po ukončení mé bývalé práce jsem hledala dočasnou brigádu, než si rozmyslím, jaké práci se budu věnovat dál. Začala jsem pracovat v jedné z prodejen Žabka u mé vzdálené příbuzné a hodně mě to oslovilo a zalíbilo se mi to, jak práce samotná, tak i vedení prodejny.

Jak dlouho pracujete pro Žabku?
Nastoupila jsem před dvěma roky v červnu s tím, že jsem se začala i školit. Vše šlo rychle a už za tři měsíce září jsem otevírala svou první prodejnu Žabka.

V čem vidíte hlavní výhody tohoto podnikání?
Za hlavní výhodu bych označila jistotu v podnikání, zároveň mi to dalo i možnost osamostatnit se a být svojí vlastní paní. Osvojila jsem si i řadu dovedností, jako je vedení lidí, detailní plánování a zákaznický servis.

Co vás na vaší práci nejvíce baví?
Práce v Žabce je velmi komplexní. A právě pestrost jednotlivých činností v průběhu samotného dne či týdne je to, co mě na tom baví nejvíce. Zároveň skutečnost, že máte zodpovědnost za vlastní obchod, je pro mě srdeční záležitost. Je to jako moje dítě, co se pomalu vyvíjí a roste.

Můžete nám své obchody popsat?
Moje první pražská prodejna je v ulici Čumpelíkova, jedná se o takzvanou rezidentní prodejnu, kam chodí nakupovat zákazníci z okolí, většinu z nich už dobře známe a dobře víme, co kupují a poptávají. Velmi nás pak těší, že se k nám rádi vracejí.

Druhá prodejna, kterou jsme otvírali v loňském roce v době pandemie covidu ve vršovickém nákupním centru Eden, je diametrálně odlišná. Je na frekventovaném místě u autobusové zastávky a fotbalového stadionu. Tím, že je to relativně nově otevřený obchod, tak jsme v mnoha ohledech ještě ve fázi poznávání. A situace se pak ještě výrazně změní, až se vše vrátí do normálu.

V čem je obchod v Edenu jiný?
Jde především o lokalitu samotnou, to už pak předurčuje jiný typ zákazníků, a tedy i trochu jiný typ služeb. Tomu je samozřejmě obchod dobře uzpůsoben a zákazník si u nás může dát teplé občerstvení, výbornou kávu, případně pořídit základní sortiment léčiv a v budoucnu využít i možnost posezení.

Jaký druh zákazníků chcete oslovit?
Jednoznačně cílíme na zákazníky, kteří si chtějí rychle a pohodlně nakoupit základní potraviny, případně využijí širokých služeb našeho finančního servisu.

Jakou nabídku sortimentu zde máte?
Nabídka je široká, od čerstvě upečeného pečiva, chlazený i mražený sortiment, přes ovoce a zeleninu, až po běžné zboží denní spotřeby. Jak jsem již zmínila, v nabídce je i teplé občerstvení nebo čerstvá káva.

O co mají zákazníci největší zájem?
Složení nabídky obchodu upravujeme podle zákaznických preferencí. V průběhu dne se složení nákupního košíku liší, po ránu je největší zájem o pečivo a kávu, během dne se pak jedná o další potraviny a spotřební zboží. Velmi oblíbené jsou i služby Sazka a možnost doručení zásilky na obchod.

Na co byste zákazníky pozvala?
Určitě na výborné rychlé občerstvení jako je párek či klobása v rohlíku, máme i výbornou kávu. O pohodlný nákup se samozřejmě postará milá obsluha.

Jak se vám daří skloubit řízení dvou obchodů?
Řízení dvou obchodů je náročnější, hlavně ze začátku, než se podaří vše dobře nastavit. Je to ale každodenní výzva. Pokud navíc za vámi stojí dobrý tým lidí a zaměstnanců, na které se můžete plně spolehnout, je to určitě o mnoho jednodušší.


Autor: red

Řetězec BILLA otevřel novou prodejnu v Kunraticích

7. srpna 2022 v 07:21

Expanze obchodního řetězce BILLA pokračuje. 4. srpna se otevřela nová prodejna v Kunraticích v Ekonomické ulici. Otevření 49. prodejny v Praze patří do letošního plánu expanze a digitalizace prodejen BILLA, na který společnost vynakládá investici ve výši až 1,32 miliard korun. V letošním roce je...

innogy kupuje slovenského výrobce kogenerací TTS Martin

28. července 2022 v 07:38

Energetická skupina innogy dokončila akvizici slovenského výrobce kogeneračních jednotek a záložních zdrojů elektřiny TTS Martin. Firmu ovládá prostřednictvím společnosti Energo TTS, ve které má 80% podíl. Zbylých 20 % drží syn původního vlastníka Ondrej Korec prostřednictvím své firmy. Transakci,...

Tesco slaví 5 let úspěšného úsilí v oblasti snižování potravinového odpadu

21. července 2022 v 10:18

Odhaduje se, že na celém světě se ročně vyhodí 2,5 miliardy tun potravin. Až 40 procent vypěstovaných potravin končí jako odpad – v zemědělství, potravinářském průmyslu, maloobchodě i domácnostech. Společnost Tesco se zavázala k řešení problému v rámci svých provozoven i celého dodavatelského...

Za pololetí přibylo 474 nespolehlivých plátců DPH

20. července 2022 ve 22:48

V prvním pololetí v ČR přibylo 474 subjektů, které nespolehlivě odvádí DPH nebo závažným způsobem porušují povinnosti vztahující se ke správě daně. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku ale nespolehlivých firmem přibylo téměř o čtvrtinu méně. Aktuálně Dun & Bradstreet na černé listině...

Nezveřejňování finančních výkazů ve sbírce listin může mít pro firmy fatální následky

29. června 2022 ve 14:57

Daňové přiznání za rok 2021 bylo letos možné podávat do konce března v papírové formě, elektronicky do konce dubna a do konce června, pokud společnost využije služeb daňového poradce. Přesto, že se nejzazší termín pro zveřejnění výsledků hospodaření se blíží, finanční výkazy za loňský rok ve...

Další články
Nahoru