Při zpoplatnění vjezdu do centra by Praha 6 požadovala omezení i na svém území
4. ledna 2024 14:16
Rada městské části Praha 6 se v souvislosti s návrhem na zpoplatnění vjezdu do centra hlavního města shodla, že tomu musí předcházet řada opatření, která ochrání Prahu 6.
Mezi hlavní cíle magistrátem navrhované regulace patří snížení dopravní zátěže, tranzitní dopravy, zlepšení bezpečnosti chodců a umožnění rozvoje a plynulosti MHD.
Navrhované řešení vyhlášky o místním poplatku za povolení k vjezdu s motorovým vozidlem do vybraných míst a částí hlavního města je podle členů Rady městské části Praha 6 zodpovědně proveditelné pouze v případě, pokud dojde k vyřešení všech dopravní dopadů na území hlavního města. Zavedení poplatku by mohlo bez přijetí doprovodných opatření naopak zhoršit dopravní situaci nejen na území Prahy 6.
„Zklidňování dopravy na území Prahy 6 je naší dlouhodobou prioritou, ovšem samotnému zpoplatnění vjezdu do centra hlavního města musí bezpodmínečně předcházet kroky, které by zamezily negativním vlivům, které by to na naši městskou část mohlo mít. Naší snahou je dlouhodobě podporovat pěší a městskou hromadnou dopravu,“ řekl Hrubeš.Proto je podle něj nejprve nutno zajistit taková opatření, která by předcházela možnému zvýšení dopravní zátěže na území Prahy 6. Jedním z takových opatření je například přenastavení programu řízení vjezdu do tunelů městského okruhu tak, aby nevznikaly kolony před vjezdy do tunelů, konkrétně na křižovatkách Prašný most a Malovanka.
Dále je podle něj nutné omezit kapacity pro individuální automobilovou dopravu na vjezdech do území Prahy 6 ze Středočeského kraje například statickými, či ještě lépe dynamickými světelnými závorami. Jedná se především o ulice Podbabská, Evropská, Karlovarská a Horoměřická.
Anketa
Měl by podle vás být zpoplatněn vjezd pro nerezidenty do historického centra Prahy?
Omezení vjezdu do centra připravuje magistrát a nyní k němu podle radního městská Technická správa komunikací (TSK) připravuje rozšířený dopravní model. Systém má být plně automatický a právně má být založen na takzvaném místním poplatku.
Nepůjde tedy o mýto v pravém slova smyslu, neboť to nyní legislativa neumožňuje. Hlavním důvodem pro opatření je zlepšení průjezdnosti tramvají, které nyní v předmětných lokalitách nabírají kvůli automobilovému provozu zpoždění.