Dnes Úterý - jasno 3°C
Zítra Středa - polojasno 3°C
Úterý 18. 11. 2025
Svátek má Romana
Zpravodajství
Co se v metropoli děje aneb Buďte v Praze v obraze
Pražský patriot na Seznamu
Nejnovější články na Seznamu ze zdroje Pražský patriot
Při zpoplatnění vjezdu do centra by Praha 6 požadovala omezení i na svém území
Jedním z navrhovaných opatření je například přenastavení programu řízení vjezdu do tunelů městského okruhu. Foto: Jan Puci

Při zpoplatnění vjezdu do centra by Praha 6 požadovala omezení i na svém území

Radnice Prahy 6 požaduje v případě zpoplatnění vjezdu do části centra změnit program řízení vjezdu do tunelů městského okruhu nebo omezit vjezd do šesté městské části ze Středočeského kraje například světelnými závorami. Rovněž navrhuje zvážit zpoplatnění průjezdu některými dopravou velmi zatíženými částmi Prahy 6. Informoval o tom radní šesté městské části Praha pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS). Vedení magistrátu zamýšlí s výjimkou rezidentů zpoplatnit vjezd do části Malé Strany a na Smetanovo nábřeží.

Rada městské části Praha 6 se v souvislosti s návrhem na zpoplatnění vjezdu do centra hlavního města shodla, že tomu musí předcházet řada opatření, která ochrání Prahu 6.

Mezi hlavní cíle magistrátem navrhované regulace patří snížení dopravní zátěže, tranzitní dopravy, zlepšení bezpečnosti chodců a umožnění rozvoje a plynulosti MHD.

Navrhované řešení vyhlášky o místním poplatku za povolení k vjezdu s motorovým vozidlem do vybraných míst a částí hlavního města je podle členů Rady městské části Praha 6 zodpovědně proveditelné pouze v případě, pokud dojde k vyřešení všech dopravní dopadů na území hlavního města. Zavedení poplatku by mohlo bez přijetí doprovodných opatření naopak zhoršit dopravní situaci nejen na území Prahy 6.

„Zklidňování dopravy na území Prahy 6 je naší dlouhodobou prioritou, ovšem samotnému zpoplatnění vjezdu do centra hlavního města musí bezpodmínečně předcházet kroky, které by zamezily negativním vlivům, které by to na naši městskou část mohlo mít. Naší snahou je dlouhodobě podporovat pěší a městskou hromadnou dopravu,“ řekl Hrubeš.

Proto je podle něj nejprve nutno zajistit taková opatření, která by předcházela možnému zvýšení dopravní zátěže na území Prahy 6. Jedním z takových opatření je například přenastavení programu řízení vjezdu do tunelů městského okruhu tak, aby nevznikaly kolony před vjezdy do tunelů, konkrétně na křižovatkách Prašný most a Malovanka.

Dále je podle něj nutné omezit kapacity pro individuální automobilovou dopravu na vjezdech do území Prahy 6 ze Středočeského kraje například statickými, či ještě lépe dynamickými světelnými závorami. Jedná se především o ulice Podbabská, Evropská, Karlovarská a Horoměřická.

Anketa

Měl by podle vás být zpoplatněn vjezd pro nerezidenty do historického centra Prahy?

63.6%
(63.6%)
36.4%
(36.4%)
„V souvislosti s navrhovaným omezováním tranzitní dopravy v centru Prahy pomocí poplatku za vjezd je k zvážení zavedení podobného opatření i v rezidenčních částech Prahy 6, kde nás trápí tranzitní doprava mimo šestkových vozidel. Jde například o oblast Ořechovky, či Malého Břevnova,“ dodal radní.

Omezení vjezdu do centra připravuje magistrát a nyní k němu podle radního městská Technická správa komunikací (TSK) připravuje rozšířený dopravní model. Systém má být plně automatický a právně má být založen na takzvaném místním poplatku.

Nepůjde tedy o mýto v pravém slova smyslu, neboť to nyní legislativa neumožňuje. Hlavním důvodem pro opatření je zlepšení průjezdnosti tramvají, které nyní v předmětných lokalitách nabírají kvůli automobilovému provozu zpoždění.


Autor: Jan Puci

BESIP: Tma není kostým a silnice není přehlídkové molo

14. listopadu 2025 v 10:14

Ale pokud už po ní jdete, buďte hvězda, která svítí. Řidič chodce bez reflexu vidí na 25 metrů – a to je vzdálenost, kterou auto ujede dřív, než stihnete zamávat. S reflexním prvkem je vidět už na 150 metrů. To je rozdíl mezi „brzdím“ a „brzdil jsem“. Reflexní prvek se hodí ke kabátu, mikině...

BESIP prodej ani reklamu výrobku Safe Pro X Safety Tool nepodporuje

12. listopadu 2025 v 16:20

Ministerstvo dopravy tímto prohlašuje, že Samostatné oddělení BESIP nepodporuje prodej ani jakoukoliv reklamu výrobku Safe Pro X Safety Tool (nouzové kladívko pro rozbití skla automobilu).

BESIP: 5 pravidel pro chodce v mlze a špatné viditelnosti

10. listopadu 2025 v 09:23

Reflexní prvky, sluchátka a mobil nebo oblečení. BESIP radí, jak se chovat v mlhavém počasí.

Další články
Nahoru