dnes
Sobota - jasno
18°C
zítra
Neděle - skorojasno
18°C
pozítří
Pondělí - obcasny-dest
15°C
Při zahájení průzkumu pro metro D předvedli politici scénku připomínající komunistické pohlaváry
Dnešní symbolické zahájení geologického průzkumu nutného ke stavbě linky metra D. Se sbíječkou stojí pražský primátor Zdeněk Hřib, jeho 1. náměstek Petr Hlaváček, náměstek Adam Scheinherr a ředitel dopravního podniku Petr Witowski (zleva). Foto: MHMP

Při zahájení průzkumu pro metro D předvedli politici scénku připomínající komunistické pohlaváry

Na Pankráci zahájil pražský dopravní podnik geologický průzkum pro stavbu trasy metra D z Pankráce do Písnice. Dorazili politici z vedení města, kteří se před novináři a přítomnými hosty ochotně chopili sbíječek. Obdobná scéna byla k vidění i při zahájení stavby prvního úseku pražského metra (zpočátku vnímáno jako podpovrchová tramvaj) v roce 1966, jen s tím rozdílem, že první kopnutí do země se tehdy ujal dělník a komunističtí pohlaváři na něj jen civěli.

Šachty a štoly vybudované v rámci geologického průzkumu v oblasti Pankráce poslouží téměř do posledního metru pro budoucí tunely linky metra D vedoucí ze stanice Náměstí Míru do Depa Písnice. Práce by měly být dokončeny přibližně za osm let a stát budou okolo 70 miliard korun.

Slavnostní zahájení průzkumu si nenechali ujít představitelé hlavního města Prahy. „Dámy, džentlmeni, děti. Déčko dáme. Dolováním díry dnes dotáhneme debut důležité dopravní dostavby. Dlouho děděný dluh domácí dopravy dořešíme. Deklarujeme důsledný development Déčka. Doceňujeme danou důvěru. Díky,“ uvedl primátor hlavního města Zdeněk Hřib. Následně se chopil sbíječky a společně se svými náměstky se pustil do práce. Přidal se i ředitel dopravního podniku Petr Witowski.

metro-c-zacatek-nahled

Zahájení stavby prvního úseku podpovrchové tramvaje sledovali 7. ledna 1966 v Opletalově ulici komunističní pohlaváři.

Zahájení geologického průzkumu předcházely roky výkupů důležitých pozemků v místech, kudy nová trasa metra povede. V tuto chvíli zbývají dojednat u zbylých několika pozemků pouze detaily.  

Štoly a šachty vyhloubené v rámci geologického průzkumu jsou důležité z mnoha faktorů. Oblast Pankráce je geologicky složitou oblastí, která byla v prvohorách vulkanicky aktivní. Proto je nutné v tomto podloží zjistit jeho skutečný stav, zejména vzhledem ke stavbě v těsném sousedství stávající trasy C.

Dnes si se sbíječkami zapózovali politici, dělníci nastoupí na začátku července. Nejprve bude vyhloubena jáma o průměru 8,6 metru a hloubce 29,9 metru. Naváže ražba průzkumné štoly v délce 70,1 metru.

Podle výsledků průzkumu bude hlavní město schopno zajistit, aby nedocházelo k deformacím metra C, ale byla zachována jeho plná obslužnost. Pokud půjde vše bez problémů, zahájení staveb nových stanic by se Pražané mohli dočkat už v druhé polovině příštího roku a obyvatelé metropole by se mohli poprvé svézt celou trasou nové linky metra D na konci roku 2027.


Další články
Nahoru