Dnes Pátek - zatazeno 16°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 16°C
Pátek 30. 9. 2022
Svátek má Jeroným
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
Při opravě Barrandovského mostu bude objížďka po Pražském okruhu a rampě na Lihovaru
Barrandovský most. Foto: Jan Puci

Při opravě Barrandovského mostu bude objížďka po Pražském okruhu a rampě na Lihovaru

Při opravě Barrandovského mostu budou muset řidiči cestou ze Strakonické na Jižní spojku a dále na východ města využít objízdnou trasu po Pražském okruhu nebo vratnou rampu u Lihovaru. Otevřen bude sjezd z vnějšího okruhu do Písnice, který je nyní uzavřen. Na mostě bude jízdní pruh ze Smíchova do Krče převeden do protisměru a v obou směrech bude počet pruhů snížen ze čtyř na tři. Zároveň dojde ke změnám v MHD. Novinářům to dnes řekli náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) a zástupci Technické správy komunikací (TSK).

Rekonstrukce Barrandovského mostu, po kterém denně projede zhruba 144 tisíc aut, by měla začít v květnu 2022 a potrvá 110 dní. Provede je firma Porr za 594,5 milionu korun.

Řidiči, kteří pojedou ze Strakonické například na východní okraj Prahy, tak by měli využít vnější okruh. Rampa u Lihovaru bude sloužit zejména pro řidiče jedoucí do Krče a nejbližšího okolí. V souvislosti s otáčením na Lihovaru bude snížen počet pruhů na Strakonické ve směru z centra ze dvou na jeden.

Dočasně bude otevřen sjezd z Pražského okruhu do Libušské ulice, který je již od vzniku okruhu uzavřen. To uleví Modřanské. Podle Scheinherra bude otevřen pouze po dobu oprav, poté bude opět neprůjezdný.

Rozšířena bude i sjezdová rampa z Barrandovského mostu na Modřanskou, kde přibude jízdní pruh, což podle dopravních inženýrů zabrání vzniku kolon táhnoucích se z rampy na most.

Změny se dotknout i MHD, posíleny budou tramvajové linky 2 a 21 a zvýší se průjezdnost tramvají na Zlíchově či Palackého mostě. Upraveny budou linky autobusů 125, 170 nebo 196. Preference MHD bude zlepšena v ulicích Československého exilu, Vrbově, Jeremenkově nebo Ke Krči.

„Součástí příprav na tuto zásadní opravu nebylo jen tři roky projektování, diagnostika nebo výběr zhotovitele. Předcházely tomu i rozsáhlé opravy na hlavních tazích Prahy probíhající v minulých letech – opravená Jižní spojka, Modřanská, Wilsonova nebo Štěrboholská radiála. Zároveň během první etapy rekonstrukce v letošním roce se nebude dít nic na objízdných trasách,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Oprava důležité dopravní stavby je podle něj nevyhnutelná, protože do ní roky teče a předpjatá lana, která most drží pohromadě, někde vůbec neplní svou funkci.

„V loňském roce jsme úspěšně dokončili sanaci pilířů a základů mostu pod hladinou Vltavy. Nyní na to navážeme rekonstrukcí nosné konstrukce, kterou připravujeme od roku 2019, kdy proběhla diagnostika mostu. Následně jsme nechali vyhotovit podrobný projekt rekonstrukce,“ vysvětlil Jozef Sinčák, generální ředitel TSK. 

REKONSTRUKCE VRCHNÍ STAVBY DLE PODETAP V JEDNOTLIVÝCH LETECH:

  • 2022: podetapa I – počet dní dopravních omezení: 110 dní 

Práce na jižní polovině jižního mostu, práce na rampě strakonické, spodní části rampy barrandovské a na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Strakonická

  • 2023: podetapa II – počet dní dopravních omezení: 92 dní 

Práce na severní polovině jižního mostu, práce na horní části rampy barrandovské a také na spodní části jižního mostu přes Vltavu

  • 2024: podetapa III – počet dní dopravních omezení: 92 dní 

Práce na severní polovině severního mostu, dále práce na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Modřanská

  • 2025: podetapa IV – počet dní dopravních omezení: 82 dní 

Práce na jižní polovině severního mostu a na spodní části severního mostu přes Vltavu 

Zdroj: TSK


Autor: puc
Další články
Nahoru