dnes
Čtvrtek - skorojasno
10°C
zítra
Pátek - polojasno
13°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
9°C
Překladiště Malešice: O osudu projektu se rozhodne až na základě studie logistiky
Lokalita, kde by stálo malešické překladiště. Foto: archiv

Překladiště Malešice: O osudu projektu se rozhodne až na základě studie logistiky

Pražští zastupitelé ve čtvrtek projednali petici „Ne překladišti Malešice“ podepsanou 1866 občany, kteří nesouhlasí s plánovanou stavbou kontejnerového překladiště – terminálu Malešice. Hlavním důvodem nesouhlasu petentů a Prahy 10 je obava z poškození obytné čtvrti a ze zhoršení dopravní situace a zatížení životního prostředí. Zastupitelé vzali petici na vědomí a vyzvali Radu hlavního města Prahy, aby zpracovala studii logistiky. „Skvělá zpráva, ale ještě není vyhráno,“ komentoval usnesení starosta Prahy 10 Vladimír Novák (ČSSD). Desátá městská část proti zřízení překladiště dlouhodobě bojuje.

Lokalita v Malešicích je pro železniční terminál rezervována v územním plánu od roku 1964. Má  výhodnou polohu zejména vzhledem k dopravní návaznosti na železniční síť i s ohledem na polohu v hostivařsko-malešické průmyslové oblasti.

V Zásadách územního rozvoje hl. m. Prahy, jako nadřazené dokumentaci územnímu plánu, je tato lokalita vymezena od roku 2010 jako jeden ze dvou city logistických terminálů obsluhujících město (každý pro jeden břeh Vltavy). 

„Rozumím obavám obyvatel spojeným se záměrem vybudování překladiště mezi železniční a silniční dopravou v lokalitě Malešice. Lokalita je již dnes výrazně zatížena nákladní automobilovou dopravou, její další zvýšení je nepřijatelné,“ uvedla k tomu Petra Kolínská (Strana zelených/Trojkoalice), náměstkyně primátorky a radní pro územní rozvoj.

Aktuálně předložený projekt prochází posouzením vlivů na životní prostředí, kde mají občané i městská část možnost vznášet připomínky. Před vydáním stanoviska bude muset být mj. předložena podrobná dopravní studie, investor musí předložit projekt ve variantách a město požaduje podmínit vybudování terminálu zprovozněním silničního okruhu v úseku 511.

„Nechci, aby jakýkoli Pražan byl zatěžován větší mírou automobilové dopravy, než je nezbytně nutné pro chod města. Proto již dva roky usilovně pracujeme spolu s odborníky na plánu udržitelné mobility, který počítá i se city logistikou. Praha nesmí sloužit jako překladiště tranzitní dopravě," řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

„Vznik kontejnerového překladiště by měl velký dopad na životní prostředí v celé oblasti, a to jak z pohledu zhoršení kvality ovzduší, tak z pohledu velkého nárůstu hladiny hluku Myšlenku takto vytíženého překladiště na území Prahy 10 v budoucnu nepodpoříme. Takový projekt na desítku nepatří,“ uvedl už dříve radní Bohumil Zoufalík (Nezávislí pro Prahu 10 – Hnutí pro lepší Desítku), který má v gesci územní rozvoj.

 „Taková zátěž by podle nás měla zásadně negativní vliv na tisíce lidí, kteří v přilehlé oblasti žijí. Navíc máme obavy, že plánovaný rozsah překladiště není ani zdaleka konečný a do budoucna by se mohl areál dál zvětšovat,“ doplnil starosta Prahy 10 Vladimír Novák.


Další články
Nahoru