
Přehled hlavních změn na železnici v Praze a Středočeském kraji
2. ledna 2020 13:17
Kompletní přehled změn na železnici v hlavním města a okolních regionech:
Tratě 070 Praha – Turnov a 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ
Změny reagující na stav infrastruktury a nové zastávky na trati:
• Kvůli pokračujícím stavebním pracím v úseku Praha hl.n. – Praha-Vršovice jedou spěšné vlaky linky R 43 a osobní vlaky linky S 3 nadále do, respektive ze stanice Praha Masarykovo nádraží.
• Připravuje se zastavování vlaků na zastávce Neratovice sídliště od termínu vyhlášení ze strany SŽDC.
Změny ve vozidlech na linkách R 43 a S3:
• V souvislosti s plánovaným otevřením zastávky Neratovice sídliště je zvýšena kapacita většiny osobních a spěšných vlaků linek S 3 a R 43 nasazením vratných souprav s kapacitou 214 pevných a 8 sklopných míst ve druhé třídě a nově i 15 míst ve třídě první a s místy pro přepravu až 16 kol ve vlaku. Některé posilové vlaky a vlaky mimo špičku budou vedeny soupravou bez první vozové třídy nebo soupravou s nižší kapacitou (odpovídající pravidelnému počtu cestujících).
Změny v jízdním řádu vlaků
• Ranní spěšný vlak Sp 1543 s odjezdem ze Všetat v 6:49 a s příjezdem do Prahy po půl osmé nově jede z Mladé Boleslavi města. Cestující z Mělníka mohou nově jet v 6:49 do Prahy přímým vlakem 9543.
• V pracovní dny odpoledne jsou spěšné vlaky s odjezdem z Prahy Masarykova nádraží ve 14:19 a v 16:19 vedeny přímo až do Turnova (místo dosavadních osobních vlaků). V opačném směru jede v pracovní dny nově spěšný vlak Sp 1547 ze Všetat v 16:50 do Prahy. Vlak jede jako přímý z Turnova.
• Podvečerní spěšný vlak Sp 1546 s odjezdem z Prahy v 18:19 nově jede ze Všetat do Mladé Boleslavi města, ze Všetat vlak zastavuje ve všech stanicích a zastávkách, do Mělníka místo něj jede vlak Os 9536 i v pracovní dny.
• Na základě objednávky Ministerstva dopravy ČR zajišťuje všechny rychlíky linky R 21 dopravce Arriva vlaky.
Tratě 071 Nymburk – Mladá Boleslav a 080 Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou – Jedlová
• Na základě objednávky Ministerstva dopravy zajišťuje všechny rychlíky linky R 22 dopravce Arriva vlaky.
Trať 120 Praha – Kladno – Rakovník
• Na většině spěšných vlaků mezi Prahou a Kladnem budou nasazeny soupravy složené z motorových vozů řady 854 a přípojných vozů řady Bdtn místo stávajících jednotek Regionova. Změnou nasazení souprav dojde k navýšení kapacity.
• Výluka kvůli opravě Negrelliho viaduktu pokračuje i v jízdním řádu 2020, ale vstupuje již do své závěrečné fáze. SŽDC předpokládá její ukončení v červnu 2020. Po ukončení výluky budou vlaky opět prodlouženy až na Masarykovo nádraží.
• Na základě objednávky Ministerstva dopravy ČR zajišťuje všechny rychlíky dopravce Arriva vlaky.
Trať 124 Lužná u Rakovníka – Milostín (– Žatec)
• Na základě objednávky Ústeckého kraje zajišťuje všechny vlaky dopravce Die Länderbahn i na území Středočeského kraje.
Trať 126 Rakovník – Domoušice (– Louny)
• Na základě objednávky Ústeckého kraje zajišťuje všechny vlaky dopravce Die Länderbahn i na území Středočeského kraje.
Trať 171 Praha – Beroun
• Vzhledem k přípojům v Berouně došlo u tří dopoledních vlaků v pracovní dny k prohození omezení o 30 minut (vlaky v 9:48, 10:48 a 11:48 z Prahy hl.n. v pracovní dny končí v Řevnicích, naopak vlaky v 9:18, 10:18 a 11:18 jedou až do Berouna, ve směru do Prahy beze změny).
Trať 174 Beroun – Rakovník
• Na této trati dochází k většímu či menšímu posunu časových poloh většiny vlaků, a to z důvodu optimalizace přípojových vazeb, zejména v relaci do a z Prahy. Důvodem je opětovná změna poloh vlaků na trati mezi Prahou a Plzní. Dále dochází u některých víkendových vlaků ke změně datumových omezení. Celkový rozsah dopravy ale zůstal zachován na stejné úrovni jako letos.
Trať 200 Beroun – Březnice (– Protivín)
• Na základě dohody Středočeského a Jihočeského kraje dochází k přesměrování relací v Březnici. Vzniká tak nová přímá relace Beroun – Březnice – Blatná (případně až Strakonice), ve směru Protivín je v Březnici zajištěn přípoj. U večerních vlaků dochází k posunu časových poloh o zhruba jednu hodinu, tak aby bylo zajištěno rovnoměrnější rozložení spojů, a to v obou směrech.
Trať 212 Čerčany – Ledeč nad Sázavou
• Vzhledem k zavedení provozu dle systému Veřejné dopravy Vysočiny (VDV) dochází ke kompletnímu rozlomení ramene v Ledči nad Sázavou s možností přestupu. Vlaky jezdí v úsecích Čerčany – Ledeč n. S. a Ledeč n. S. – Havlíčkův Brod. S tím souvisí značné úpravy vlaků v úseku Kácov – Světlá nad Sázavou.
Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor
• Vzhledem k nové koncepci osobních vlaků Jihočeského kraje mezi Táborem a Českými Budějovicemi dochází k časovým úpravám a rozlomení osobních vlaků v Táboře.
Trať 230 Kolín – Čáslav (– Havlíčkův Brod)
• Vzhledem k zavedení provozu dle systému Veřejné dopravy Vysočiny (VDV) dochází k poměrně zásadní proměně podoby jízdního řádu.