
Před 30 lety byla otevřena tramvajová trať z Braníka do Modřan
26. května 2025 08:53
Kvůli technickým potížím byla trať v roce 1999 výrazně rekonstruována a teprve poté považována za vyhovující. Po mnoha letech příprav a plánů se v dubnu 2022 rozběhly práce na prodloužení této trati na Libuš. Úsek, dlouhý 1,7 kilometru, má čtyři páry zastávek, a otevřel se v května 2023. V plánu je i další prodloužení tratě až na Nové Dvory do míst budoucí stanice metra D.
První po listopadu 1989 otevřenou novou tramvajovou tratí byl zhruba 1,5 kilometru dlouhý úsek mezi Ohradou a Palmovkou, která začala sloužit veřejné dopravě 22. listopadu 1990.
V dubnu 2022 byla otevřena trať ze zastávky Sídliště Barrandov do Holyně, která navazuje na úsek Hlubočepy – Barrandov. Ten nahradil autobusy jezdící k metru na Smíchově a umožnil rychlejší a pohodlnější spojení barrandovského sídliště s centrem metropole. Propojení Hlubočep s Barrandovem měří 3,6 kilometru.
Během uplynulých let začaly sloužit i další nové tramvajové tratě, většinou se ale jedná o krátké úseky mírně rozšiřující stávající kolejovou síť. Například v říjnu 2008 se otevřel úsek Laurová – Radlická, v září 2011 prodloužení trati z Vítězného náměstí od hotelu International do nové smyčky u železniční zastávky Podbaba, v říjnu 2014 se pak tramvaje rozjely po novém Trojském mostě.
V červnu 2021 se otevřelo asi čtvrt kilometru tratě na Pankráci a v září 2021 dopravní podnik dokončil stavbu tramvajové smyčky na Zahradním Městě, která sousedí s novou vlakovou zastávkou.
Předloni byla zprovozněna trať z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence. Magistrát také staví Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5, po kterém budou rovněž jezdit tramvaje a v budoucnu na něj navážou koleje vedoucí Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle.
V plánu jsou i další tratě, například z Podbaby do Suchdola. Letos v únoru bylo oznámeno, že Praha získala územní rozhodnutí pro stavbu tramvajové tratě z Kobylis v Praze 8 do středočeských Zdib.