Dnes Úterý - obcasny-dest 18°C
Zítra Středa - zatazeno 23°C
Úterý 6. 6. 2023
Svátek má Norbert
Newsletter Pražský patriot
Pro odběr ranního přehledu článků za posledních 24 hodin se přihlaste zde.
Přebrali jsme turisty Vídni a Berlínu, pochlubila se Praha při ohlédnutí za zahraniční kampaní
Výhled ze Svatomikulášské městské zvonice na Malé Straně. Foto: Jan Puci

Přebrali jsme turisty Vídni a Berlínu, pochlubila se Praha při ohlédnutí za zahraniční kampaní

Pražská marketingová kampaň Stay in Prague zaměřená na zahraniční turisty loni v posledním čtvrtletí dosáhla 791,1 milionu zobrazení a více než osmi milionů takzvaných prokliků. Vyplývá to z dokumentu městské firmy Prague City Tourism (PCT), kterou dnes projednal magistrátní výbor pro kulturu a cestovní ruch. Kampaň začala zhruba v polovině října a skončila k 31. prosinci 2021. Cílem bylo nalákat turisty vydávající se za kulturou či památkami. Náklady byly 40 milionů korun. Kampaň přebrala turisty sousední Vídni a Berlínu, pochlubila se PCT.

Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace PCT s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích. 

Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. Podle dostupných dat se Praha u některých cílových trhů stala mnohem více vyhledávanější než sousední konkurenční města, jako je Vídeň a Berlín. 

Kampaň prezentovala hlavní město jako kulturní destinaci nabízející kvalitní služby a cílila zejména na cestující ve věku 30 až 55 let. Největší počet zobrazení zaznamenala PCT skrze vyhledávač Google, kde počet zobrazení dosáhl 680,1 milionu a počet prokliků asi 7,3 milionu.

Lidé sledovali pražská videa také na YouTube, kde počet zobrazení dosáhl 89,6 milionu. V Polsku bylo nejsledovanější video s Petřínskou rozhlednou, zatímco Němci nejraději koukali na to s Karlovým mostem. 

„Společně s organizací Prague City Tourism pracujeme na změně pozice značky Prahy u zahraničních klientů. Chceme, aby ji začali vnímat jinak než jako levnou večírkovou destinaci. Proto i marketingové kampaně cílíme na publikum, které do hlavního města přijede hlavně pro jeho kvalitní služby, památky, kulturu a gastronomii. Kampaněmi také reagujeme  na nové trendy v cestování,” uvedla radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková (Praha Sobě). 

„Díky kampani jsme si vybudovali širokou základnu lidí na vybraných trzích, na které budeme cílit dalšími marketingovými kampaněmi. Průběžnou optimalizací kampaně jsme dostali téměř 230 tisíc lidí na rezervační portál pro ubytování, což hodnotíme jako velmi dobrý výsledek,“ doplňuje František Cipro, předseda představenstva PCT. 

Aktuální data z kampaně ukázala, že se chování turistů během pandemie změnilo. Turisté si stále častěji rezervují ubytování na poslední chvíli, letenky kupují maximálně týden předem a preferují pro cestu takvaný city break, neboli prodloužený víkend. 

Veškerá vstupní data pro úspěšné nastavení kampaně organizaci poskytla společnost Mastercard, Asociace hotelů a restaurací ČR a Letiště Praha. Po měsíci kampaně podle dostupných dat rostla navíc také čísla odbavených cestujících na Letišti Praha a mezitýdenní přírůstky ve vyhledávání letů byly dokonce vyšší než v roce 2019. 

„Cílená kampaň má úspěchy a dokládají to i čísla z Letiště Praha, kdy jsme zaznamenali ve 4. kvartálu roku 2021 přibližně sedmadvacetiprocentní nárůst počtu cestujících na linkách do zemí, které jsou typické pro příjezdový cestovní ruch,“ uvedl ředitel Leteckého obchodu na Letišti Praha Jaroslav Filip.


Autor: Hla

První pokuta pro hlavní město za protisoutěžní loterijní vyhlášky byla potvrzena

Včera v 08:19

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna potvrdil prvostupňové rozhodnutí, jímž byla hlavnímu městu Praze uložena pokuta ve výši 2 679 000 korun za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže v souvislosti s loterijními vyhláškami. Rozklad podaný hlavním městem předseda...

Za hmyzem do Letňan

Včera v 07:55

Poznejte náš hmyz na naučné procházce za drobnou havětí se spolkem Darwin ve středu 14. června.

Jedlá školní zahrada ve Stodůlkách

Včera v 07:48

Nová jedlá školní zahrada se otevírá ve čtvrtek 8. června při Fakultní základní škole profesora Otokara Chlupa Pedagogické fakulty UK ve Stodůlkách díky spolupráci mezi společností Lidl a programem Skutečně zdravá škola.

Muzejní noc na 1. lékařské fakultě UK otevře běžně nepřístupná místa

Včera v 05:32

I letos se 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy zúčastní Festivalu muzejních nocí. V pátek 16. června bude možné navštívit anatomické muzeum, stomatologické muzeum a Faustův dům. Před zahájením prohlídek proběhne v Anatomickém ústavu 1. LF UK přednáškové odpoledne, na kterém zazní například...

Praha 1: Spolkový den v parku Kampa

4. června 2023 v 18:10

Spolkový den se koná ve čtvrtek 15. června od 15 hodin v parku Kampa.

V pítku v parku u Chodovské tvrze neteče voda, hnízdí tady modřinka

4. června 2023 v 16:30

Sýkorka modřinka se ke hnízdění vybrala i letos netypické místo, pítko v parku u Chodovské tvrze.

Barvám neutečeš v Centrálním parku Prahy 13

4. června 2023 ve 14:38

Barvám neutečeš, běžecký závod, kterého se účastní nejen dospělí běžci, ale i děti, senioři nebo celé rodiny, kdy nejde o čas, ale především o zábavu se koná v sobotu 10. června od 9 do 16 hodin.

Den s Policií ČR Praha

2. června 2023 v 15:47

V sobotu 10. června proběhne na Letenské pláni již třináctý ročník Dne s Policií České republiky. Návštěvníci se mohou od 10 do 16 hodin těšit na množství vystavené policejní techniky a ukázky činností policistů.

Sobota: Na Kulaťák na trhy

2. června 2023 v 15:39

Sobotní trhy na Kulaťáku se konají od 8 do 14 hodin. Kromě tradiční nabídky se můžete těšit i na osvěžující ledové nápoje od The Tea Republic, Česko.  

PVK: Přehled plánovaných výluk vody na 23. týden

2. června 2023 ve 12:20

Pražské vodovody a kanalizace zveřejnily plánované výluky v dodávkách pitné vody příští týden. Výluky jsou z důvodu provádění plánovaných oprav, udržovacích a revizních prací.

Další články
Nahoru