Dnes Pondělí - zatazeno 4°C
Zítra Úterý - obcasny-dest 3°C
Pondělí 5. 12. 2022
Svátek má Jitka
Advent v Praze
Tipy na adventní akce v metropoli
Přebrali jsme turisty Vídni a Berlínu, pochlubila se Praha při ohlédnutí za zahraniční kampaní
Výhled ze Svatomikulášské městské zvonice na Malé Straně. Foto: Jan Puci

Přebrali jsme turisty Vídni a Berlínu, pochlubila se Praha při ohlédnutí za zahraniční kampaní

Pražská marketingová kampaň Stay in Prague zaměřená na zahraniční turisty loni v posledním čtvrtletí dosáhla 791,1 milionu zobrazení a více než osmi milionů takzvaných prokliků. Vyplývá to z dokumentu městské firmy Prague City Tourism (PCT), kterou dnes projednal magistrátní výbor pro kulturu a cestovní ruch. Kampaň začala zhruba v polovině října a skončila k 31. prosinci 2021. Cílem bylo nalákat turisty vydávající se za kulturou či památkami. Náklady byly 40 milionů korun. Kampaň přebrala turisty sousední Vídni a Berlínu, pochlubila se PCT.

Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace PCT s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích. 

Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. Podle dostupných dat se Praha u některých cílových trhů stala mnohem více vyhledávanější než sousední konkurenční města, jako je Vídeň a Berlín. 

Kampaň prezentovala hlavní město jako kulturní destinaci nabízející kvalitní služby a cílila zejména na cestující ve věku 30 až 55 let. Největší počet zobrazení zaznamenala PCT skrze vyhledávač Google, kde počet zobrazení dosáhl 680,1 milionu a počet prokliků asi 7,3 milionu.

Lidé sledovali pražská videa také na YouTube, kde počet zobrazení dosáhl 89,6 milionu. V Polsku bylo nejsledovanější video s Petřínskou rozhlednou, zatímco Němci nejraději koukali na to s Karlovým mostem. 

„Společně s organizací Prague City Tourism pracujeme na změně pozice značky Prahy u zahraničních klientů. Chceme, aby ji začali vnímat jinak než jako levnou večírkovou destinaci. Proto i marketingové kampaně cílíme na publikum, které do hlavního města přijede hlavně pro jeho kvalitní služby, památky, kulturu a gastronomii. Kampaněmi také reagujeme  na nové trendy v cestování,” uvedla radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková (Praha Sobě). 

„Díky kampani jsme si vybudovali širokou základnu lidí na vybraných trzích, na které budeme cílit dalšími marketingovými kampaněmi. Průběžnou optimalizací kampaně jsme dostali téměř 230 tisíc lidí na rezervační portál pro ubytování, což hodnotíme jako velmi dobrý výsledek,“ doplňuje František Cipro, předseda představenstva PCT. 

Aktuální data z kampaně ukázala, že se chování turistů během pandemie změnilo. Turisté si stále častěji rezervují ubytování na poslední chvíli, letenky kupují maximálně týden předem a preferují pro cestu takvaný city break, neboli prodloužený víkend. 

Veškerá vstupní data pro úspěšné nastavení kampaně organizaci poskytla společnost Mastercard, Asociace hotelů a restaurací ČR a Letiště Praha. Po měsíci kampaně podle dostupných dat rostla navíc také čísla odbavených cestujících na Letišti Praha a mezitýdenní přírůstky ve vyhledávání letů byly dokonce vyšší než v roce 2019. 

„Cílená kampaň má úspěchy a dokládají to i čísla z Letiště Praha, kdy jsme zaznamenali ve 4. kvartálu roku 2021 přibližně sedmadvacetiprocentní nárůst počtu cestujících na linkách do zemí, které jsou typické pro příjezdový cestovní ruch,“ uvedl ředitel Leteckého obchodu na Letišti Praha Jaroslav Filip.


Autor: Hla

PVK: Přehled plánovaných výluk na 49. týden

2. prosince 2022 v 15:39

Pražské vodovody a kanalizace oznámily přehled plánovaných výluk v dodávkách pitné vody na příští týden. Výluky jsou z důvodu provádění plánovaných oprav, udržovacích a revizních prací.

Výstava nožů na Novoměstské radnici

2. prosince 2022 v 09:44

Na podzimní prodejní výstavě na Novoměstské radnici v Praze 2 bude 4. prosince k vidění nejlepší produkce nožířského umění v Evropě a v ČR.

Obyvatelé Prahy 14 budou mít možnost žádat o dotace

1. prosince 2022 ve 21:33

Obyvatelé Prahy 14, kteří plánují ve svých domech či jejich okolí sázet zeleň nebo zavést opatření, která pomáhají zadržovat vodu v krajině – například zachytávat dešťovou vodu na zalévání zahrad, či obyvatelé, kteří plánují vzdělávací či zážitkový projekt v oblasti ekologie, mohou získat dotaci...

Praha 6: Kampus Dejvice zve na Advent

30. listopadu 2022 v 07:21

Tradiční Advent na kampusu před budovou VŠCHT se koná 7. prosince v 17 až 21 hodin. Čeká vás program v režii studentských spolků, tvůrčí dílny, pečené kaštany a hodně svařáku.  

Zabezpečte řádně vodoměry, upozorňují PVK před zimou

28. listopadu 2022 v 19:51

Pražské vodovody a kanalizace před nadcházející zimní sezónou doporučují svým zákazníkům řádné zabezpečení vodoměrů.

Giving Tuesday na náměstí Míru

28. listopadu 2022 v 19:37

K celosvětovému svátku dárcovství, známému jako Giving Tuesday, se letos Praha 2 připojí už popáté v řadě. Charitativní sbírku pro zvířecí útulky zahájí radnice v úterý 29. listopadu v 15 hodin na náměstí Míru.

VFN Praha pořádá dobročinný jarmark

28. listopadu 2022 v 10:19

Od 1. do 4. prosince v nákupním centru Westfield Chodov najdete obchod VFN plný zajímavých módních kousků. Celý výtěžek z prodeje oblečení, bot a doplňků putuje na canisterapeutické psy, kteří dělají radost pacientům na klinikách Všeobecné fakultní nemocnice v Praze.

Praha 4 hledá nejlepšího sportovce za rok 2022

27. listopadu 2022 v 11:38

Praha 4 má mnoho úspěšných sportovců napříč různými kategoriemi, kteří si zaslouží za své výjimečné sportovní výkony získat ocenění. Úspěchy na poli sportu i tentokrát ocení radnice Prahy 4 ve spolupráci s Pražskou tělovýchovnou unií (PTU) v již tradiční Anketě o nejlepšího sportovce Prahy 4 za...

Další články
Nahoru