
Přebrali jsme turisty Vídni a Berlínu, pochlubila se Praha při ohlédnutí za zahraniční kampaní
12. ledna 2022 21:24
Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace PCT s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích.
Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. Podle dostupných dat se Praha u některých cílových trhů stala mnohem více vyhledávanější než sousední konkurenční města, jako je Vídeň a Berlín.
Kampaň prezentovala hlavní město jako kulturní destinaci nabízející kvalitní služby a cílila zejména na cestující ve věku 30 až 55 let. Největší počet zobrazení zaznamenala PCT skrze vyhledávač Google, kde počet zobrazení dosáhl 680,1 milionu a počet prokliků asi 7,3 milionu.
Lidé sledovali pražská videa také na YouTube, kde počet zobrazení dosáhl 89,6 milionu. V Polsku bylo nejsledovanější video s Petřínskou rozhlednou, zatímco Němci nejraději koukali na to s Karlovým mostem.
„Společně s organizací Prague City Tourism pracujeme na změně pozice značky Prahy u zahraničních klientů. Chceme, aby ji začali vnímat jinak než jako levnou večírkovou destinaci. Proto i marketingové kampaně cílíme na publikum, které do hlavního města přijede hlavně pro jeho kvalitní služby, památky, kulturu a gastronomii. Kampaněmi také reagujeme na nové trendy v cestování,” uvedla radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková (Praha Sobě).
„Díky kampani jsme si vybudovali širokou základnu lidí na vybraných trzích, na které budeme cílit dalšími marketingovými kampaněmi. Průběžnou optimalizací kampaně jsme dostali téměř 230 tisíc lidí na rezervační portál pro ubytování, což hodnotíme jako velmi dobrý výsledek,“ doplňuje František Cipro, předseda představenstva PCT.
Aktuální data z kampaně ukázala, že se chování turistů během pandemie změnilo. Turisté si stále častěji rezervují ubytování na poslední chvíli, letenky kupují maximálně týden předem a preferují pro cestu takvaný city break, neboli prodloužený víkend.
Veškerá vstupní data pro úspěšné nastavení kampaně organizaci poskytla společnost Mastercard, Asociace hotelů a restaurací ČR a Letiště Praha. Po měsíci kampaně podle dostupných dat rostla navíc také čísla odbavených cestujících na Letišti Praha a mezitýdenní přírůstky ve vyhledávání letů byly dokonce vyšší než v roce 2019.
„Cílená kampaň má úspěchy a dokládají to i čísla z Letiště Praha, kdy jsme zaznamenali ve 4. kvartálu roku 2021 přibližně sedmadvacetiprocentní nárůst počtu cestujících na linkách do zemí, které jsou typické pro příjezdový cestovní ruch,“ uvedl ředitel Leteckého obchodu na Letišti Praha Jaroslav Filip.