Dnes Pátek - zatazeno 19°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Pražští radní schválili reorganizaci magistrátu
Budova magistrátu na Mariánském náměstí. Foto: archiv

Pražští radní schválili reorganizaci magistrátu

Pražský magistrát od července zřídí novou sekci, pod kterou přejdou odbory zajišťující služby pro celý úřad. Magistrát čekají i další změny, které v pondělí schválili radní. Podle primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) je cílem zefektivnit řízení úřadu, který zaměstnává asi 2300 lidí, a to i s ohledem na snahu o jeho co největší digitalizaci. Rada schválila také změny v zadávání veřejných zakázek.

„Měníme organizační řád magistrátu a tedy vlastně jeho strukturu tak, abychom mohli zařadit vyšší rychlostní stupeň v naší cestě k digitalizaci," řekl Hřib.

Magistrát je rozdělen na několik sekcí, které mají svého šéfa a spadají pod něj jednotlivé odbory. Nová se bude jmenovat Sekce průřezových činností a budou pod ni spadat ty odbory, které zajišťují servis pro magistrát. Konkrétně půjde o legislativní odbor, odbor veřejných zakázek, odbor kontrolních činností a odbor služeb.

Součástí organizačních změn jsou podle schváleného dokumentu i další úpravy. Stávající Sekce řízení úřadu se například přejmenuje na Sekci řízení a digitalizace a přejde pod ní kancelář primátora a odbor projektového řízení. Kromě toho bude zahrnovat dva informatické odbory, archiv a odbor volených orgánů.

Vytvořením nové sekce a dalšími úpravami se podle Hřiba mimo jiné sníží počet odborů, které nyní nespadají pod žádného ze sekčních šéfů, ale přímo pod ředitele magistrátu. Město nedávno vypsalo třetí výběrové řízení na pozici ředitele magistrátu, loni v předchozích dvou vhodného kandidáta komise nevybrala.

Bez ředitele je úřad od předloňského července, kdy minulá primátorka Adriana Krnáčová (ANO) odvolala tehdejší ředitelku Martinu Děvěrovou. Řízením úřadu je od té doby pověřena zástupkyně ředitele Zdena Javornická.

Radní dnes také schválili úpravu pravidel pro zadávání veřejných zakázek. U podlimitních veřejných zakázek, které nemusí schvalovat zastupitelstvo, nově nebude výběr dodavatele schvalovat rada, ale rozhodnou ředitelé odborů na základě doporučení výběrové komise.

Podle informací ČTK tato změna vyvolala odpor ze strany úředníků, kteří si prosadili výjimky. Například v případě, že by se zakázka měla zrušit, o tom budou i nadále rozhodovat radní.

Radní Adam Zábranský (Piráti) ČTK řekl, že cílem změny je to, aby rada schvalovala záměr zakázky a její specifikaci, což dosud dělali ředitelé odborů spolu s gesčními radními. Podle Zábranského tak často byla rada při schvalování vítěze postavena před hotovou věc, protože podle zákona tendr nelze jen tak zrušit.

Nyní bude rada rozhodovat o podstatnějším záměru, zatímco schválení výběru dodavatele, což už je podle radního spíše technickou záležitostí, přejde na ředitele odborů.


Autor: ČTK

Praha 10: Živnostenský odbor pouze na objednání

25. března 2024 ve 12:28

Počínaje dnem 4. dubna budou čtvrtky určeny pouze pro objednané klienty odboru. S konkrétním referentem se lze domluvit telefonicky či e-mailem nebo se objednat elektronicky.

Další články
Nahoru