dnes
Sobota - zatazeno
3°C
zítra
Neděle - zatazeno
2°C
pozítří
Pondělí - oblacno
3°C
Pražští radní schválili projekt dostavby vnitřního okruhu
Ilustrační foto: archiv

Pražští radní schválili projekt dostavby vnitřního okruhu

Pražští radní včera schválili projekt dostavby vnitřního silničního okruhu známého jako Vlasta. Nyní bude město žádat o územní rozhodnutí. Zároveň město pracuje na úpravě takzvaného průmyslového polookruhu v Praze 14. Novinářům to řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Plánovaný úsek navazující na Pelc-Tyrolce na tunel Blanka má měřit zhruba deset kilometrů a většina okruhu povede v tunelu. Kdy okruh začne město stavět, zatím nebylo rozhodnuto.

„Schválili jsme podklad pro dokumentaci pro územní rozhodnutí dostavby městského okruhu, tedy těch asi 30 procent, které nám zbývají dostavět," řekl Scheinherr. Kdy bude územní rozhodnutí vydáno, není jasné.

Současné vedení Prahy nechalo původní plán přepracovat. Veřejnosti jej představilo letos v polovině září. „Zadali jsme, aby dostavba město nedělila na různé oblasti. Mimoúrovňové křižovatky nebudou krátery v daných městských částech, ale naopak, příležitostí pro novou městotvornou zástavbu a zároveň okruh stoprocentně plnil svou dopravní funkci," řekl Scheinherr.

Největší změnou oproti původnímu plánu je prodloužení tunelů. Na zhruba desetikilometrovém úseku se protáhnou z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru. Projektanti se museli vyrovnat s ochranou břehu Vltavy v Povltavské ulici v Praze 8. Auta tam původně měla v jednom směru jezdit po povrchu, nově pojedou v obou směrech tunelem pod Bílou skálou. Na břehu vznikne rekreační oblast.

Kromě přípravy dostavby okruhu chystá město takzvané zkapacitnění průmyslového polookruhu, který vede ze Štěrbohol po Průmyslové ulici do Hloubětína. „Průmyslový polookruh vlastně zastává funkci nedostavěné části městského okruhu. My plánujeme zahloubit jej mezi křižovatkou s Poděbradskou a Kolbenovou," řekl Scheinherr.

Město nyní zpracovává dokumentaci pro vydání rozhodnutí v systému EIA, které posuzuje vliv staveb na životní prostředí. „Očekávám, že za rok bychom se měli přehoupnout do dokumentace pro územní rozhodnutí," řekl náměstek.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.


Ve čtvrtek v noci neprojedete Tunelovým komplexem Blanka

25. listopadu 2020 v 06:25

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Tunelový komplex Blanka od 26. listopadu od 23 hodin do 27. listopadu do 5 hodin uzavřen.

Na Ořechovce začaly platit parkovací zóny

23. listopadu 2020 ve 12:18

Na Ořechovce v šesté městské části dnes začaly platit parkovací zóny. Od 2. listopadu platí v Praze 6 zóny také na Hanspaulce.

Pražští radní se ve zbývajících dvou letech chtějí zaměřit na Pražskou developerskou společnost

21. listopadu 2020 ve 20:46

Náměstek pro územní rozvoj a plánování Petr Hlaváček (za TOP 09) a radní pro oblast majetku Jan Chabr (TOP 09) se shodli, že jejich společnou prioritou je proaktivní přístup města v oblasti majetku, kdy není v zájmu města své pozemky prodávat, ale naopak zvyšovat jejich hodnotu pro budoucí...

Další články
Nahoru