dnes
Pondělí - snih-dest
6°C
zítra
Úterý - obcasny-dest
10°C
pozítří
Středa - zatazeno
11°C
Pražští radní schválili metro D z Pankráce do Písnice
Vizualizace exteriérů stanice Nové Dvory. Vizualizace: Metroprojekt a. s.

Pražští radní schválili metro D z Pankráce do Písnice

O výstavbě trasy metra D se hovoří v Praze již spoustu let. Neustále se odkládá, ale nyní se zdá, že by se mohlo blýskat na lepší časy. Pražští radní totiž dnes schválili záměr budování podzemky z Pankráce do Písnice. Je to první krok k realizaci, ke které však vede ještě dlouhá cesta.

Hlavním problémem a překážkou mohou být finance. Jen první úsek „déčka“ z Pankráce do Písnice, který dnes radní podpořili, vyjde na skoro 25 miliard korun. Bude si Praha tak velkou investici, když ji finančně vysála stavba tunelového komplexu Blanka a prodloužení trasy metra A do Motola, moci dovolit?

Šancí by mohly být peníze z evropských fondů. Rada hl. m. Prahy totiž dnes nejen schválila záměr výstavby metra I.D, ale projekt zařadila i do programu Doprava 2014 až 2020, ve kterém chce metropole získat na výstavbu dotaci z Evropské unie.

Kdy by se Pražané mohli, pokud se vůbec realizace nakonec podaří, novým metrem svézt? Za dlouho. Nejdříve asi v roce 2022, to by se však muselo začít budovat nejpozději v roce 2017.

Nová trasa by měla odlehčit „céčku“ a pomohla by především Krči, Libuši a Písnici. Jaké by mohly být další úseky trasy D? Náměstí Míru – Pankrác a Nové Dvory – Poliklinika Modřany.

I když se zatím „nekoplo do země“, za přípravy „déčka“ doposud hlavní město zaplatilo přes půl miliardy korun. Projekt má již hotovou dokumentaci pro územní řízení.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru