Dnes Sobota - obcasny-dest 9°C
Zítra Neděle - obcasny-dest 6°C
Sobota 25. 1. 2025
Svátek má Miloš
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Pražský zastupitel Scheinherr chce přezkoumat zamítnutí lanovky do Bohnic
Stanice Bohnice by měla stát na křižovatce ulic K Pazderkám a Lodžská. Vizualizace: METROPROJEKT Praha

Pražský zastupitel Scheinherr chce přezkoumat zamítnutí lanovky do Bohnic

Opoziční zastupitel Prahy a bývalý náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě) podal na ministerstvo životního prostředí (MŽP) podnět k přezkumu rozhodnutí, kterým magistrát zamítl lanovku z Podbaby přes Troju do Bohnic. Lanovka je podle něj chytré, levné a ekologické řešení chybějící veřejné dopravy. ČTK to sdělil mluvčí Prahy Sobě Damián Koch.

Úředníci magistrátního odboru ochrany prostředí zamítli v řízení EIA posuzujícím vliv stavby na životní prostředí záměr výstavby lanovky, neboť je podle nich nepřijatelný její vliv na krajinný ráz Trojské kotliny a ekologické funkce krajiny.

Lanovka měla zajistit chybějící přímé propojení mezi Prahou 6 a 8 do doby, než vznikne plánovaná tramvajová trať s novým mostem v Troji. Na více než dvoukilometrové dráze měly být stanice Podbaba, Troja a Bohnice. Lanovka by za hodinu přepravila až 2300 lidí. Odhad nákladů na výstavbu byl podle dřívějších informací dvě miliardy korun.

„Není to žádná turistická atrakce, ale chytré, levné a ekologické řešení dopravy tam, kde jsou terénní podmínky mimořádně složité. Pokud přímé spojení Prahy 6 a 8 chceme, bude zkrátka vidět. S lanovkou ovšem jen v podobě několika sloupů, bez nutnosti rubat a přemisťovat statisíce kubíků horniny jako u mostu a navazujícího tramvajového tunelu," uvedl Scheinherr.

Magistrátní rozhodnutí chce Scheinherr zvrátit autorizovaným posudkem krajinné ekoložky. „Funkční spojení dvou částí města je silný veřejný zájem a ochrana krajinného rázu nemůže být absolutní, to už by se nepostavilo nikdy nic," uvedl Scheinherr. Podle něj most a tramvajová trať ovlivní krajinu víc než lanovka. Navíc stavba mostu je prý v následujících deseti letech nereálná.

Proti stavbě lanovky se v minulosti postavila část obyvatel a občanské spolky. Terčem kritiky se stala rovněž pro některé politiky, kteří projekt označili za nesmysl a vyhazování peněz. Pražský radní pro finance Zdeněk Kovářík (ODS) loni v září na zasedání zastupitelů řekl, že na takovou „kravinu" peníze z městského rozpočtu rozhodně nedá.

Podle plánu vedení metropole pojede z Podbaby do Troje tramvajová trať po novém mostě, který bude stát přes Vltavu ve špičce Císařského ostrova. Následně tramvaje pojedou tunelem do Bohnic. Náklady by měly být podle předpokladů ve výši 6,5 miliardy korun, stavba by mohla začít v roce 2030 a trvat čtyři roky.


Autor: ČTK

Zasedne Zastupitelstvo Prahy 10

Včera v 09:41

V pondělí 27. ledna se od 10 hodin koná v zasedacím sále v přízemí sídla ÚMČ Praha 10, Vinohradská 3218/169, zasedání Zastupitelstva Prahy 10.

Den otevřených dveří Fakulty stavební ČVUT. Uchazeči si vyzkouší přijímačky z matematiky

23. ledna 2025 v 09:52

Den otevřených dveří Fakulty stavební ČVUT v Praze, který se koná v sobotu 25. ledna, nabídne zájemcům o studium možnost seznámit se s bakalářskými studijními programy, informacemi o přijímacím řízení, přijímacích zkouškách i možnostech přípravných kurzů. Uchazeči o studium si také budou moci...

Praha 4: Zákaznické centrum Pražských služeb na radnici končí

23. ledna 2025 v 08:34

Zákaznické centrum společnosti Pražské služby v budově radnice Prahy 4 na adrese Antala Staška 2059/ 80b v Praze 4 se k 31. lednu ruší.

Další články
Nahoru