dnes
Pondělí - prehanky-dest
28°C
zítra
Úterý - polojasno
29°C
pozítří
Středa - oblacno
28°C
Pražský magistrát zahájil provoz dvou podnikových Dětských skupin
ZpravodajstvíKomerční sdělení
Otevření Dětských skupin se zúčastnily: radní hl. m. Prahy pro oblast školství a evropských fondů Irena Ropková, ředitelka Magistrátu hl. m. Prahy Martina Děvěrová a ředitelka personálního odboru Magistrátu hl. m. Prahy Petra Dederová. (na snímku zprava). Foto: HMP

Pražský magistrát zahájil provoz dvou podnikových Dětských skupin

V paláci TeTa v Jungmannově ulici zřídil Magistrát hl. m. Prahy dvě Dětské skupiny pro děti zaměstnanců úřadu. Mohou je navštěvovat pravidelně, případně příležitostně, děti od dvou let. Kapacita každé ze skupin je 12 míst. Projekt je podpořen dotací z Evropské unie.

„Otevření Dětských skupin je v historii pražského magistrátu skutečně výjimečná událost a věřím, že pomůže usnadnit návrat rodičů po rodičovské dovolené do zaměstnání a již pracujícím rodičům poskytnout možnost lépe sladit rodinný a pracovní život. Snažíme se být společensky odpovědným úřadem nejen na venek, ale i uvnitř, a péče o zaměstnance patří do dobré správy věci veřejných,“ uvedla při zahájení ředitelka Magistrátu hl. m. Prahy Martina Děvěrová.

Vybudování a také provoz Dětských skupin je podpořen dotací z Evropské unie prostřednictvím Operačního programu Praha – pól růstu ČR.

logolink-op-ppr-nahled

„V Česku jsou již firemní školky a dětské skupiny zavedeným trendem. Pražský magistrát zřízením dvou dětských skupin za finanční podpory z Operačního programu Praha pól růstu ČR vyšel vstříc zaměstnancům a jejich ratolestem s cílem pomoci jim v návratu do zaměstnání po rodičovské dovolené a ve sladění pracovního a rodinného života,“ řekla radní hl. m. Prahy pro oblast školství a evropských fondů Irena Ropková, která se dnešního otevření Dětských skupin zúčastnila.

Stavební úpravy a vybavení prostor pro potřeby Dětských skupin představují náklady 5 988 910 korun (bez DPH).

„Naše Dětské skupiny zajišťují péči o děti od dvou let do zahájení povinné školní docházky, kapacita každé skupiny je 12 míst. Personál tvoří dvě dvojice pečujících osob a dvě pomocnice. Provoz bude celoroční, tj. každý pracovní den tak, aby v maximální míře vyhovoval rodičům vzhledem k pracovní době na úřadu. Vycházíme vstříc i rodičům, kteří mají zájem o příležitostnou docházku dětí, po předchozí rezervaci. Počítáme samozřejmě také s tím, že zajistíme provoz i v době letních prázdnin, kdy bývá o umístění dětí tradičně velký zájem,“ uvedla Petra Dederová, ředitelka personálního odboru Magistrátu hl. m. Prahy, který je odpovědný provoz Dětských skupin.

Dětské skupiny Magistrátu hl. m. Prahy:

Provoz: Po, Út, Čt 7:00 – 17:00 hodin., St 7:00 –18:00 hodin, Pá 7:00 – 15:00 hodin.

Pojmenování skupin: Bylo vybíráno tak, aby vyjadřovalo symboliku města. Přes známou charakteristiku „Stověžatá Praha“ nebylo daleko ke zvonu a druhý symbol představuje klíč od bran města. A tak vznikly názvy „Dětská skupina Zvonek“ a „Dětská skupina Klíček“. Vyjadřují vztah k městu a současně jsou dětem blízké a srozumitelné, a to i v grafické podobě.

Umístění Dětských skupin v paláci TeTa v Jungmannově ulici, naproti úřední budově magistrátu ve Škodově paláci, je výhodné pro rodiče, pro děti zase blízkost Františkánské zahrady, kde se nachází dětské hřiště a kterou budou moci využívat pro trávení času venku. 

detske-skupiny-1

detske-skupiny-2


Svoz bioodpadu ze zahrad. Praha 15 se připravuje na podzim

Včera v 06:57

V Praze 15 je celkem 38 kontejnerů, 22 z nich je hrazeno z prostředků hl. m. Prahy, zbývajících 16 kontejnerů je hrazeno z rozpočtu MČ Praha 15.

Praha začíná připravovat jednotný informační systém, svoje postřehy mohou lidé podávat na webu

12. července 2018 v 06:28

Praha chce zlepšit a sjednotit informační a navigační systém v ulicích města. Orientační systém v metru dnes vypadá úplně jinak než navigace veřejné dopravy v ulicích. Ta je zase jiná než ukazatele v městských částech a železniční doprava má také jiný styl. Na mnoha místech navíc kvalitní navigace...

Další články
Nahoru