dnes
Úterý - jasno
6°C
zítra
Středa - obcasny-dest
10°C
pozítří
Čtvrtek - prehanky-dest
13°C
Zpravodajství

Pražský magistrát upravuje provozní dobu

Vládou přijatá opatření mají vliv i na provoz magistrátu. Hlavní město od příštího týdne upravuje úřední dobu na pondělí od 8 do 13 hodin a středu od 13 do 18 hodin. Provoz zůstává i nadále výhradně na přepážkových pracovištích. Výjimku tvoří odbor dopravněsprávních činností, který bude v ostatních dnech vyřizovat pouze ty klienty, kterým byl již před vydáním opatření potvrzen termín k dostavení se na úřad, například online objednávky kvůli řidičským průkazům, a to do 23. října. 

Kvůli podezření na onemocnění covid-19 u dvou zkušebních komisařů jsou počínaje zrušeny zkoušky žadatelů o řidičské oprávnění. Komisaři zůstávají v preventivní karanténě do výsledku testů.

Úřední doba magistrátu:
Úřední doba Magistrátu hlavního města Prahy se vzhledem k vládním opatřením upravuje na pondělí od 8 do 13 hodin a středu od 13 do 18 hodin. Na úřadu stále platí přísná hygienická opatření včetně omezeného přístupu do budov, nutnosti dezinfekce rukou při vstupu veřejnosti i zaměstnanců a zvýšeného úklidu či dezinfekce prostor. Veškeré agendy nadále zůstávají svedeny výhradně na přepážky, kde je zaručena zvýšená bezpečnost veřejnosti i zaměstnanců. Magistrát opět žádá veřejnost, aby k řešení svých požadavků omezili osobní formu návštěvy a využívali výhradně vzdálené prostředky komunikace (e-mail, telefon, datová schránka a podobně).

Omezení úřední doby na pondělí a středu se v budovách magistrátu týká také provozu CzechPOINTu, evidence vozidel taxi a hlavní podatelny. Výjimku tvoří pouze podatelna ve Škodově paláci, která bude ve zkráceném provozu od pondělí do čtvrtka. Její provoz je upraven s ohledem na to, aby nedošlo k zásahu do práv občanů v rámci uzávěrek výběrových řízení, veřejných zakázek, podání žádostí o dotace, vyúčtování grantů a podobně.

Provoz podatelny ve Škodově paláci:
Pondělí:    8:00 – 13:00    14:00 – 16:00
Úterý:        8:00 – 10:00    13:00 – 15:00
Středa:        8:00 – 10:00    13:00 – 18:00
Čtvrtek:    8:00 – 10:00    13:00 – 15:00
Pátek:        zavřeno

Odbor dopravněsprávních činností MHMP:
Také na odboru dopravně správních činností zůstává provoz sveden pouze na přepážky. Úřední doba je shodná s celým úřadem, tedy v pondělí od 8 do 13 hodin a ve středu od 13 do 18 hodin. Mimo tyto dva dny bude odbor vyřizovat pouze klienty v již před vydáním nařízení vlády potvrzených termínech, například se jedná o online objednávky, nařízená jednání apod. Termíny v online objednávkovém systému jsou vyčerpány do 23. října, od tohoto data jsou prozatím pozastaveny, o možnostech objednání budeme informovat s ohledem na vývoj situace.

Veškerá podání, u nichž je to technicky možné, je možno činit výhradně dálkově, tedy prostřednictvím České pošty, datovými schránkami nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem, popřípadě přes podatelnu úřadu. Klientům s předem potvrzeným termínem magistrát zašle informační e-mail s potvrzením jejich termínu a zároveň s žádostí o zvážení nutnosti jejich návštěvy úřadu.

Na základě příznaků onemocnění covid-19 u dvou zkušebních komisařů dochází od dnešního dne k uzavření celého pracoviště zkušebních komisařů na Bohdalci. Magistrát se tímto snaží zabránit možnému rozšíření nákazy, proto zrušil přibližně 150 zkoušek autoškol plánovaných na dnešní den. Všichni komisaři zůstávají do obdržení výsledků testů na covid-19 v preventivní karanténě a všechny zkoušky jsou přesunuty na neurčito. Na pracovišti jsou přítomni jen ti, kteří nebyli ve styku s dotyčnými, aby zabezpečili organizaci přesunu zkoušek.

Zastupitelstvo hl. m. Prahy:
Vstup veřejnosti do budovy Nové radnice je s ohledem na epidemickou situaci a platná nařízení omezený. Omezení se dlouhodobě týkají i jednání zastupitelstva. Na nadcházející jednání, které se uskuteční příští čtvrtek 15. října, bude mít veřejnost opět možnost vstupu pouze na galerii. Při příchodu do budovy je nutná dezinfekce rukou a po celou dobu jednání není možné až na výjimky sejmout ochranu dýchacích cest. Každý občan musí na galerii obsadit jedno místo, na kterém setrvá po celou dobu jednání. Pro zajištění dostatečných rozestupů bude omezena kapacita sezení tak, že bude možné využít pouze židle ob sedadlo. Kapacita se tak sníží maximálně na 25 lidí. Taktéž nebude veřejnosti umožněno při výstupech dotýkat se připraveného mikrofonu. Stejná omezení platí i pro zástupce médií. Vzhledem k okolnostem doporučuje magistrát využít ke sledování zastupitelstva online přenos na webu www.praha.eu.



Praha 4 položila věnce u Památníku Tří odbojů

Dnes v 07:40

Pietní akt, kterým si Praha 4 každoročně připomíná založení Československé republiky v roce 1918 se letos kvůli mimořádným opatřením vlády nekonal.

Dotační programy na rok 2021 vyhlásila Praha 5

23. října 2020 ve 20:45

Rada městské části Praha 5 schválila vyhlášení dotačních programů pro rok 2021. Stejně jako v letech minulých podpoří účelovou dotací projekty v oblasti kultury, životního prostředí, sportu, školství a rozvoje občanské společnosti. Na dotační programy plánuje Praha 5 v příštím roce věnovat částku...

Praha 10 od pondělí přijímá žádosti o dotace

23. října 2020 v 10:35

Občané městské části Praha 10 mohou žádat od pondělí 26. října do 9. listopadu do 12 hodin o dotace. V rámci programu vyčlení radnice ze svého rozpočtu 30 milionů korun na prospěšné aktivity v kultuře, sportu, ochraně životního prostředí a udržitelného rozvoje a sociální a zdravotní...

Praha nabídne městům zdarma zdrojové kódy k IT systému V Praze jako doma

22. října 2020 v 16:17

Hlavní město Praha nabídne prostřednictvím městských společností Prague City Tourism a Operátor ICT (OICT) zdrojový kód k IT systému V Praze jako doma. Zájemci z řad měst a obcí mohou tento systém snadno využít pro přípravu vlastních projektů na podporu ohrožených segmentů tuzemské...

Další články
Nahoru