
Pražský dopravní podnik letos vypíše zakázku na provoz sms jízdenek
23. února 2019 07:35
„DPP ve spolupráci s magistrátem připravuje veřejnou zakázku na zajištění systému prodeje sms jízdenek. Chceme dosáhnout co nejvýhodnějších podmínek pro DPP," uvedla Řehková.
Na kolik provoz vyjde a jakou provizi z prodeje sms jízdenek bude provozovateli podnik platit, zatím není jasné. Podle předběžného oznámení o zakázce zveřejněném ve věstníku veřejných zakázek by měla být maximální celková hodnota zakázky za 36 měsíců provozu 228 milionů korun.
Změna provozovatele by neměla mít z pohledu cestujících dopad na fungování prodeje sms jízdenek. „Žádná zásadní změna pro cestující se nepředpokládá. Pokud by ke změně došlo, zajistíme v dostatečném časovém předstihu patřičnou informovanost ze strany DPP," uvedla Řehková.
Smlouva na provoz sms jízdenek pochází původně z roku 2008 a byla v minulosti kritizována jako nevýhodná. Prověřoval ji také advokát a senátor Václav Láska. Původně smlouva obsahovala klauzuli o automatickém prodloužení kontraktu o dalších deset let v případě, kdy o to jedna ze smluvních stran požádá. Toto ustanovení bylo odstraněno v roce 2013.
DPP je největší městskou firmou a zaměstnává téměř 11 000 lidí. Provozuje linky metra, tramvají, autobusů a lanové dráhy. Město dává na provoz podniku přes 13 miliard korun ročně. Generálním ředitelem je bývalý bankéř Petr Witowski, který loni v prosinci ve funkci nahradil Martina Gillara.