Dnes Úterý - obcasny-dest 5°C
Zítra Středa - prehanky-snih 4°C
Úterý 6. 12. 2022
Svátek má Mikuláš
Advent v Praze
Tipy na adventní akce v metropoli
Pražský dopravní podnik chystá elektrifikaci autobusových linek 112, 136 a 150
Ilustrační foto: archiv PID

Pražský dopravní podnik chystá elektrifikaci autobusových linek 112, 136 a 150

Pražský dopravní podnik (DPP) připraví projekt elektrifikace autobusových linek 112, 136 a 150. Cílem je snížení emisí oxidu uhličitého a hluku. Náklady elektrifikace zmíněných linek jsou odhadovány zhruba na 1,1 miliardy korun. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. DPP nyní již pracuje na elektrifikaci dalších linek, zejména na levém břehu Vltavy.

„Dieselové autobusy nahradíme tiššími bateriovými trolejbusy. Zlepšíme tím životní prostředí a zvýšíme komfort cestujících, protože trolejbusy nabízejí plynulejší jízdu. Podél tras ale nevznikne les nových stožárů, stávající stožáry veřejného osvětlení vyměníme za nové, které budou umět svítit a poslouží i pro trakční vedení," řekl ČTK náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Elektrifikace linek 136 a 150 se bude týkat oblastí Sídliště Čakovice, Vysočan, Flory, Michle, Kačerova, Lhotky a Modřan. Jedná se o jedny z nejvytíženějších oblastí obsluhovaných pouze autobusy.

Podnik počítá s takzvaným dynamickým dobíjením. To znamená, že autobus jede na baterii a pouze v některých částech se připojí k troleji, ze které bude poháněn. Stane se tak třeba ve větších stoupáních a dalších úsecích, které jsou náročné na spotřebu elektrické energie.

Troleje, z kterých by byly linky 136 a 150 dobíjeny, by mohly být například v úsecích od obchodního centra v Čakovicích do Letňan, kde vznikly již při elektrifikaci linky číslo 140.

Další úsek s trolejemi by pak mohl být mezi Letňany, Prosekem a Jandovou a mezi Vysočanskou a Ohradou a další pak na trase mezi Florou, Slavií, Chodovskou, Kačerovem až do zastávky Na Beránku. Nabíjecí stanice by mohla být v obratišti Sídliště Čakovice.

U linky 112 do Troje vznikne nabíjecí stanice u zastávky autobusů a metra C Nádraží Holešovice a trolejové vedení bude v úseku mezi Kovárnou a Trojskou, kdy bude končit na křižovatce ulic Trojská a Pod Lisem.

„S ohledem na vysokou kulturní, přírodní i společenskou hodnotu území Trojské kotliny bude záměr průběžně konzultován i se zástupci památkové péče a městskou částí Praha-Troja," píše se v dokumentu.

Projekt elektrifikace linek 136 a 150 by měl stát zhruba 27 milionů korun a té do Troji asi pět milionů Kč. Peníze na vytvoření projektů budou vyčleněny v rozpočtu na příští rok, kdy pro první dvě linky to budou čtyři miliony Kč a pro linku 112 jeden milion korun. Další peníze do projektů město vloží v roce 2024. DPP bude zároveň usilovat o peníze z fondů EU.

DPP nyní připravuje elektrifikaci linky číslo 140 mezi Palmovkou a Miškovicemi, která po zprovoznění na elektřinu ponese číslo 58.

Podnik rovněž připravuje projekt elektrifikace autobusových linek v levobřežní části Prahy, a to autobusů číslo 119, 131, 137, 176 a 191 a pak rovněž linky číslo 201.


Autor: ČTK

Praha 5 zhodnotí, jak se chovají řidiči v parkovacích zónách

27. listopadu 2022 v 19:58

Praha 5 zatím neplánuje iniciovat zavádění nových parkovacích zón, nicméně chtěla by zhodnotit a podle toho případně i přehodnotit režimy v těch stávajících. Uvedl to místostarosta páté městské části Milan Kryl (Piráti) na nedávném setkání s novináři.

Výměna požární signalizace omezí provoz Strahovského tunelu

25. listopadu 2022 v 09:14

Z důvodu výměny elektrické požární signalizace budou probíhat uzávěry Strahovského tunelu.

Další články
Nahoru