dnes
Středa - zatazeno
4°C
zítra
Čtvrtek - polojasno
5°C
pozítří
Pátek - prehanky-snih-dest
4°C
Pražské mosty dostaly vysvědčení, většina má špatné známky
Železniční most je podle analýzy v havarijním stavu. Foto: Jan Puci

Pražské mosty dostaly vysvědčení, většina má špatné známky

Praha bude muset v následujících letech zahájit přípravy oprav hned několika mostů přes Vltavu. Mezi nimi jsou například Barrandovský, Palackého, Jiráskův nebo most Legií. Vyplývá to z analýzy mostů, kterou vytvořila Technická správa komunikací (TSK). V některých případech TSK doporučuje začít s přípravami oprav nejpozději v příštím roce. Město právě začalo připravovat opravu Libeňského a Hlávkova mostu. Ve vynikajícím stavu je pouze Trojský most, který byl zprovozněn před necelými dvěma roky.

Téměř sedm stovek pražských mostů, které má ve správě TSK, prošlo analýzou jejich stavu. Dostávaly známky (skoro) jako ve škole. A výsledky nejsou uspokojivé. Nejvíce bylo čtyřek. A ve špatném až havarijním stavu je 126 mostů na území metropole! „Tento souhrnný materiál jsem nechal Technickou správou komunikací zpracovat zejména proto, abychom získali ucelený přehled o stavu mostů a mostních konstrukcí ve vlastnictví hlavního města Prahy. Tato informace nám v budoucnu pomůže při plánování finančních prostředků nejen na běžnou údržbu, ale zejména přehodnotí priority u plánování velkých rekonstrukcí,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek, radní pro dopravu.  

prazske-mosty-tabulka-nahled

* tabulka se zvětší prokliknutím

Zřejmě nejvážnější dopravní komplikace může způsobit oprava vytíženého Barrandovského mostu, který je součástí městského okruhu. V případě mostu Legií doporučuje TSK zahájit přípravné práce na opravě do konce příštího roku. Rovněž u Jiráskova mostu navrhuje firma zahájit příští rok podrobnou diagnostiku stavu staticky významných míst nosné konstrukce. Ve špatném stavu je Palackého most. TSK proto navrhuje do dvou let zahájit přípravy na celkovou rekonstrukci

Jak dopadly v analýze mosty přes Vltavu delší než 100 metrů?

Trojský most
Klasifikační stupeň stavebního stavu: I. – bezvadný  

Lávka v Troji
Klasifikační stupeň stavebního stavu: V. – špatný

Most Barikádníků
Klasifikační stupeň stavebního stavu: IV. – uspokojivý

Libeňský most
Klasifikační stupeň stavebního stavu:
                                    rámové konstrukce VI. – velmi špatný
                                    klenby V. – špatný

Hlávkův most (obloukový), ze Štvanice na Bubenské nábřeží
Klasifikační stupeň stavebního stavu obloukové části: V. – špatný

Hlávkův most (trámový), z Těšnova na Štvanici
Klasifikační stupeň stavebního stavu trámová část:  V. – špatný

Štefánikův most
Klasifikační stupeň stavebního stavu:  IV. – uspokojivý

Čechův most
Klasifikační stupeň stavebního stavu:  
nosné konstrukce IV. – uspokojivý
umělecká výzdoba V. – špatný

Mánesův most
Klasifikační stupeň stavebního stavu:  IV. – uspokojivý

Karlův most
Klasifikační stupeň stavebního stavu:
                 mostovky a parapetního zábradlí  II. – velmi dobrý
                 klenby a spodní stavby IV. – V. uspokojivý až špatný

Most Legií
Klasifikační stupeň stavebního stavu:  V. – špatný (s ohledem k nefunkční hydroizolaci).
 
Jiráskův most
Klasifikační stupeň stavebního stavu:  IV. – uspokojivý

Palackého most
Klasifikační stupeň stavebního stavu:  V. – špatný

Železniční most, lávka pro pěší – jih
Klasifikační stupeň stavebního stavu:  VII. – havarijní (podle nejslabšího funkčního prvku) se stupněm použitelnosti II-podmíněně použitelné (s tím, že příprava opravy bude zahájena v roce 2015 a realizována v r. 2016)

Kdo se bojí, nesmí na Železniční most. Zábradlí patří po setmění pavoukům

Železniční most, lávka pro pěší – sever
Klasifikační stupeň stavebního stavu:  VII. – havarijní (podle nejslabšího funkčního prvku) se stupněm použitelnosti II-podmíněně použitelné (s tím, že příprava opravy bude zahájena v roce 2015 a realizována v r. 2016)

Barrandovský most
Klasifikační stupeň stavebního stavu:  V. – špatný


Další články
Nahoru