dnes
Pondělí - zatazeno
1°C
zítra
Úterý - polojasno
1°C
pozítří
Středa - zatazeno
2°C
Pražské hotely dosáhly loni nejlepší zákaznické recenze v celé Evropě
Luxusní pětihvězdičkový hotel Wilson v horní části Václavského náměstí. Foto: archiv

Pražské hotely dosáhly loni nejlepší zákaznické recenze v celé Evropě

Podle studie „Hodnocení hotelů: Jak hosté vnímají svůj pobyt v Evropských hotelích“, kterou společně vypracovaly společnosti Revinate a Colliers International, obsadila Praha loni první místo s celkovým výsledkem 4,3 z 5 hvězdiček. Přičemž na každé zařízení zařazené do tohoto průzkumu připadalo průměrně 822 recenzí.

Na základě analýzy 4,7 milionu hodnocení více než 4600 hotelů po celé Evropě studie zjistila, že v roce 2015 byly téměř dvě třetiny zákaznických recenzí evropských hotelů pozitivní a že u hotelů s větším počtem hvězdiček je zároveň kladné hodnocení pravděpodobnější (u pětihvězdičkových hotelů činil podíl pozitivních recenzí 80 %, u hotelů čtyřhvězdičkových 70 %).

Nejoblíbenějšími destinacemi Evropy jsou v případě pracovních cest Spojené království a Německo, u cest soukromých pak Francie a Španělsko. Na tyto čtyři země připadlo dohromady 71 % všech hodnocení, zatímco na Českou republiku jen 1 %. Počet recenzí jako takový však podle všeho nemá vliv na podíl pozitivních hodnocení – v případě Francie totiž tento ukazatel činil jen 55 % a jednalo se o vůbec nejhorší výsledek, zatímco Španělsko, další člen velké čtyřky, se díky 68 % pozitivních recenzí umístilo nad celoevropským průměrem. 

Srovnání jednotlivých měst pak ukazuje, že Praha se díky výsledku 75 % pozitivních recenzí umístila na samém vrcholu žebříčku, což odpovídá i celonárodnímu průměru. Spolu s Lisabonem a Moskvou pak Praha získala nejvyšší hodnocení v kategoriích „lokalita“ a „čistota“.

„Praha zaznamenala výrazný nárůst počtu hotelových recenzí. Za poslední dva roky stoupl tento ukazatel u jednotlivých hotelů v průměru o 81 %,“ konstatoval ředitel Colliers International pro Českou republiku Omar Sattar.

V polovině recenzí byly pražské hotely hodnoceny pěti hvězdičkami, čtyři hvězdičky pak získaly ve 37 % všech případů. Pro jiný výsledek – tedy jednu až tři hvězdičky – se hoteloví hosté rozhodli jen u 13 % recenzí.“


Další články
Nahoru