Pražské hnutí ANO chce na zastupitelstvu řešit dopravu, má připraveno deset otázek
21. března 2019 10:03
„Jde o 10 těch nejzákladnějších otázek, které se týkají dopravy v Praze a které Pražany trápí, ale jsou i další věci, které je potřeba v dopravě řešit a hlavně vyřešit. I přesto, že jde o bazální věci, současná koalice nám neumí, nebo nechce odpovědět,“ říká předseda zastupitelského klubu hnutí ANO Patrik Nacher.
„Koalice spoustu informací říká tak nějak na půl a já myslím, že nejen náš zastupitelský klub, ale hlavně i Pražané by si v tom rádi udělali pořádek. Těch otázek by jistě mohlo být mnohem víc a rozhodně ani neříkám, že jde o nejpalčivější problémy, jsou to ale rozhodně věci, na které je potřeba znát odpovědi,“ vysvětluje zastupitel Petr Stuchlík.
10 dopravních otázek hnutí ANO
1) Co koalice udělala pro lepší koordinaci uzavírek?
Před volbami i po nich jsme slyšeli spoustu řečí o tom, jak se zlepší koordinace jednotlivých uzavírek. Proč tedy každý den řidiči zažívají peklo na východě Prahy, kde pokračuje další etapa rekonstrukce Českobrodské a k tomu se navíc přidala i uzavírka Štěrboholské radiály. O koordinaci nemůže být ani řeč.
2) Kolik bude stát metro D?
Kde se vzalo očekávaný nárůst investice o téměř o 50 %. Z jaké analýzy to vyplývá? Nápadně začíná připomínat vývoj investice do tunelového komplexu Blanka
3) Bude, nebo nebude společný podnik na výstavbu metra?
Byla to v podstatě nejsilnější předvolební kritika, zatím to ale dle vyjádření nejen ředitele DPP vypadá, že i nová koalice půjde stejnou cestou. Zmýlili se tedy, omluví se za svá slova o „tunelu desetiletí“?
4) Kdo připravil iniciační rámcovou dohodu a proč je tak nevýhodná pro město?
Vedení Prahy se chlubí uzavřením iniciační dohody s vlastníky pozemků, hnutí ANO má však obavy, že Rada svým neumětelstvím a manažerskou neschopností způsobí, že město do budoucna bude snadno vydíratelné a v podstatě podepíše bianco šek.
5) Proč nechává náměstek Scheinherr hloubětínskou vozovnu padat lidem na hlavu?
Hloubětínská vozovna je v havarijním stavu a hrozí zřícením. Tramvaje musely být vyparkovány ven a je potřeba rychle jednat. Proč náměstek Scheinherr zrušil plánovanou demolici?
6) Proč neřešíte konec životnosti velké části vozů metra?
V Praze v současné době jezdí dva typy souprav metra a to, na lince C soupravami M1 od společnosti Siemens a na trasách A a B modernizovanými soupravami s označením 81–71M od společnosti Škoda Transportation. Právě vozy na lince metra A a B jsou na hranici plánované životnosti 15 let. Proč to město neřeší a nepřipravuje se nákup nových vozů?
7) Výměna starých eskalátorů
Jak bude pokračovat výměna starých, přesluhujících a mnohdy nebezpečných eskalátorů, kterou náměstek Scheinherr pozastavil?
8) Potvrdí všichni radní, že podporují dostavbu severní části okruhu (518, 519, 520) ve schválené variantě?
Hnutí ANO má důvodné obavy, že současná koalice nechce a nebude věnovat maximální úsilí dokončení Pražského okruhu, respektive jeho severní části.
9) Zastaví tramvaje na Václavském náměstí dopravu v Praze?
Vyzýváme náměstka Scheinherra, aby zveřejnil studii, ze které vyplývá, že tramvajová doprava na Václavském náměstí nezhorší dopraní situaci na magistrále.
10) Proč tajíte analýzu, podle které jste se rozhodli o MHD zdarma při smogové situaci?
MHD zdarma v případě smogové situace je podle hnutí ANO pouze drahá marketingová kampaň. Pokud má opatření skutečně dopad na kvalitu pražského ovzduší, měla by Rada zveřejnit dokument, ze kterého to vyplývá.