dnes
Neděle - prehanky-snih
3°C
zítra
Pondělí - zatazeno
1°C
pozítří
Úterý - snih-dest
1°C
Pražský život

Pražská Rekola uspěla v soutěži společensky prospěšného podnikání Social Impact Award

V uplynulém týdnu byli vyhlášeni vítězové letošního ročníku soutěže o nejlepší studentské nápady na společensky prospěšné podnikání Social Impact Award. Mezi vítězi je i pražský projekt Rekola, který lidem umožňuje snadno a levně si zapůjčit jízdní kolo. Cenu veřejnosti si odnesli studenti VŠE díky své netradiční cestovní kanceláři.

Celkem 53 přihlášek přišlo do letošního, již třetího, ročníku soutěže Social Impact Award. Týmy tvořené studenty v nich předkládaly své nápady, jak rozjet společensky prospěšné podnikání, které pomáhá řešit sociální i ekologické problémy a zároveň je dlouhodobě ekonomicky udržitelné.
Podle iniciátora soutěže v ČR a člena poroty Petra Vítka byly přihlášené projekty dobře připravené. „Je vidět, že soutěž dozrává a zvyšuje se její úroveň. Kvalita dvanácti finálových přihlášek byla vyšší než v minulých dvou ročnících,“ říká.

Mezi čtyřmi vítěznými projekty, které získají na svůj další rozvoj 3000 eur, odbornou podporu a členství v Impact HUBu Praha je i pražský projekt Rekola. Ten nabízí lidem možnost snadného zapůjčení kola pomocí mobilního telefonu a má za sebou už testovací fázi i spuštění ostrého provozu. „Budeme určitě pracovat na dalším rozvoji a stmelení týmu a zaměříme se také na vylepšení mobilní aplikace pro půjčování kol,“ popisuje další plány projektu Rekola člen týmu Vít Ježek.

Porota dále ocenila dva brněnské týmy – energeticky soběstačnou ubytovací jednotku pro lidi bez domova nazvanou Inteligentní záchranný modul a projekt ekologické pohřební služby a podpory pro pozůstalé Ke kořenům.

V hlasování veřejnosti zvítězil nápad studentů VŠE, jak umožnit hendikepovaným dětem a mládeži cestovat spolu se svými vrstevníky – Joy Ride.

Organizátoři soutěže vyzdvihují, že letos poprvé výrazně uspěly právě mimopražské týmy. Svou roli zde určitě sehrála i série workshopů, které v regionech proběhly.

„Podpořili jsme Social Impact Award v rámci našeho grantového programu Vpohybu, který přispívá na rozvoj iniciativy, kreativity a komunikačních dovedností mladých lidí. SIA tak letos uspěla i v regionech. Navíc je nám blízké, že SIA zapojuje veřejnost do hlasování o vítězných projektech, a to po celé republice,“ říká Ondřej Zapletal, ředitel Nadace Vodafone.

Další letošní novinkou je připravený akcelerační program pro vítězné projekty, v létě se tak jejich autoři budou dále setkávat a učit se dovednostem nezbytným pro úspěch jejich společensky prospěšného podnikání. Setkají se také s vítězi z dalších zemí, Social Impact Award je totiž mezinárodní soutěž.

„Jsme rádi, že se iniciativa Social Impact Award ujala v Evropě – letos probíhá v osmi zemích a přihlásilo se 404 projektů. Je důležité pochopit, jak se mění naše společnost a tedy i potřeby pro sociální inovace. Dnes se musíme více zaměřit na menší skupiny přehlížených a sociálně vyloučených lidí, kteří jsou na okraji zájmu,“ uvádí Franz Karl Prüller, člen představenstva Nadace ERSTE, která je regionálním partnerem Social Impact Award.

„Pro nás v České spořitelně má smysl vše, co má smysl pro Česko. Proto jsme také od počátku partnery ceny Social Impact Award. Jsme přesvědčeni jak o smyslu této ceny pro jednotlivé držitele, tak o jejím potenciálu pro růst sociálních podniků v ČR a také o významu ceny pro ekonomický i sociální rozvoj Česka jako takového,“ doplňuje Klára Gajdušková, ředitelka komunikace a CSR České spořitelny.

Social Impact Award se letos v České republice koná již potřetí a výherci minulých ročníků dnes již úspěšně rozvíjejí své podnikání v praxi. Příkladem může být projekt bezdomovců provázejících turisty Prahou Pragulic nebo služba Ironing Ladies, která dává práci sociálně znevýhodněným ženám.


Další články
Nahoru