Dnes Úterý - bourky 19°C
Zítra Středa - jasno 22°C
Úterý 17. 5. 2022
Svátek má Aneta
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
Zpravodajství

Pražská propagace očkování se stala nejlepší reklamní kampaní v Česku za rok 2021

Odborníci na marketing v rámci dlouhodobého projektu Reklamní katovna na webu mediar.cz vyhodnotili kampaň k očkování Magistrátu hl. m. Prahy od agentury DDB Prague jako jednu ze dvou nejlepších v České republice za uplynulý rok.

Série plakátů, kde byla pomocí slovních hříček pozměněna známá pražská místa, se objevila na reklamních plochách po Praze i v on-line médiích loni v létě. Jejím smyslem bylo odlehčeným způsobem motivovat veřejnost k očkování proti covidu-19 a zacílit přitom především na tehdy málo proočkované mladší věkové skupiny. Pro hlavní město ji zdarma připravila agentura DDB Prague. Kampaň byla vedena jako nízkonákladová a počítala s rozpočtem přibližně 300 tisíc korun.

„Hned, jak jsme začali s komunikací ohledně očkování proti covidu-19, věděli jsme, že chceme jednak poskytovat ověřené a aktuální informace k očkování, což činíme skrze webové stránky ockovani.praha.eu, kde aktuálně registrujeme už téměř milion návštěv, zároveň jsme ale nechtěli veřejnost strašit. Proto nám byl odlehčený styl založený na přesmyčkách velice blízký a jsme rádi, že to tak vnímali i Pražané, neboť jsme zaznamenali množství pozitivních reakcí na sociálních sítích, a nyní tuto formu ocenili také odborníci,“ uvádí ředitelka odboru médií a marketingu Magistrátu hl. m. Prahy Jana Berková.

Konkrétně kampaň v nadsázce ukazovala, jak se Praha v době pandemie a následných lockdownů proměnila a že očkování je jedním ze způsobů, jak docílit toho, aby lidé mohli v hlavním městě znovu žít jako dřív. Například Vinohrady se zde vlivem pandemie změnily na „Virohrady“, Národní třída se pak stala „Marodní třídou“ kvůli tomu, že byla v rámci posledního roku víceméně opuštěná.

U marketingových expertů kampaň okamžitě zabodovala a nyní v jejich souhrnném hodnocení za celý minulý rok, které bylo zveřejněno minulý týden, se dokonce umístila na první místě se shodným bodovým ohodnocením spolu s jinou reklamní kampaní.

„Kampaně veřejného sektoru vyžadují vždy specifický přístup, protože většinou řeší problém ve společnosti. Tato kampaň není výjimkou. Téma covidu a očkování je velmi citlivé a, jak všichni můžeme vidět, názorově rozděluje společnost. My v DDB věříme, že nenásilná forma exekuce s nadhledem, vtipem a samozřejmě s jasným vzkazem, je jediná správná cesta. Ocenění, která kampaň postupně sbírá, jsou pro nás pomyslnou třešničkou na zvyšujícím se procentu naočkovaných lidí,“ sděluje Jan Faflík, Chief Executive Officer agentury DDB Prague.

Na úspěšnou spolupráci navázalo hlavní město a agentura DDB Prague před koncem roku, kdy vznikla ještě obdobná kampaň s vánoční tématikou.

„Největší odměnou je pro město především vysoká proočkovanost Pražanů. Podle datové platformy Golemio a vládních dat je hlavní město jedním z regionů s nejvyšším podílem lidí s ukončeným očkováním. Věřím, že kromě kvalitních kampaní k tomu přispěl i informační web ockovani.praha.eu,” uzavírá primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.  


Autor: Hla

Střechy základních škol chce Praha 5 využít pro solární energii

14. května 2022 ve 12:25

Fotovoltaickou elektrárnu jako alternativní zdroj energie se pokusí využít městská část Praha 5. 

Praha 5 převezme soukromou mateřskou školu a zajistí kapacity pro 50 dětí

13. května 2022 v 19:14

Soukromá mateřinka Korálek na Smíchově ukončí provoz ke konci letošního června. Po nezbytných stavebně technických úpravách převezme objekt školky městská část a zřídí zde odloučené pracoviště MŠ Podbělohorská.

Kvůli osobním a finančním problémům chtěla skočit ze Štefánikova mostu

13. května 2022 ve 14:39

Ve středu v noci, krátce po třiadvacáté hodině, přijal operační důstojník na lince 158 oznámení o ženě, která stojí na Štefánikově mostě v Praze 1 za zábradlím a chce spáchat sebevraždu. Tuto informaci okamžitě předal všem hlídkám v terénu a jako první byli na místě policisté pohotovostní...

Chatbot vylepšuje komunikaci s uprchlíky z Ukrajiny

12. května 2022 v 18:58

Praha jako první v rámci Evropské unie zavedla komunikační nástroj, který má za cíl pomoci uprchlíkům z Ukrajiny řešit jejich životní situaci. 

Nové zahrádky pro děti i revitalizace vnitrobloků podpoří radnice Prahy 2

12. května 2022 v 10:15

Praha 2 poskytne finanční podporu pro oblast životního prostředí na rok 2022 a první čtvrtletí roku 2023. Podporu konkrétních devíti projektů schválili radní na svém jednání, dotace od radnice bude 250 tisíc korun.

Další články
Nahoru