Praha zmodernizuje a rozšíří protipovodňová opatření chránící Staré Město a Josefov
25. září 2023 18:10
„V Radě hlavního města jsem odsouhlasili velmi důležitý projekt, jež výrazně pomůže komplexnímu systému protipovodňových opatření v Praze. Konkrétně se jedná o kompletní modernizaci a rozšíření stávajícího mobilního hrazení v úseku od Masarykova nábřeží po Dvořákovo nábřeží. Zároveň dojde ke zvýšení bezpečnostní rezervy o 30 centimetrů. U protipovodňových opatřeních nesmíme usnout na vavřínech a je třeba v modernizaci i rozšiřování nadále pokračovat,“ uvedl pražský radní pro infrastrukturu Michal Hroza (TOP 09).
„Praha už několikrát čelila ničivým povodním. Odstranění jejich následků stálo hlavní město nepředstavitelné finanční prostředky. Vybudování dobře fungujících protipovodňových opatření se mnohonásobně vyplatí. A to nejen ekonomicky, ale především s ohledem na bezpečnost Pražanů a návštěvníků metropole,“ řekl pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS).
Předmětem chystané veřejné zakázky je navýšení stávajícího mobilního hrazení v úsecích Masarykovo nábřeží, Smetanovo nábřeží, Alšovo nábřeží a Dvořákovo nábřeží na takzvanou návrhovou hladinu s bezpečnostní rezervou 30 centimetrů.
Původní prvky budou plně nahrazeny novými konstrukcemi z nerezové oceli v matném provedení. Součástí je dodávka prvků mobilního hrazení, včetně potřebných náhradních dílů.
Kromě toho se počítá také s rozšířením mobilního hrazení na úseky, které jsou v současnosti hrazeny pytli s pískem. Na stávající dosedací prahy mobilního hrazení mezi Masarykovým nábřežím a Dvořákovým nábřežím tak budou navazovat nově vybudované úseky protipovodňových opatření na stejnou návrhovou hladinu.
Rozšíření spočívá ve vybudování trvalé spodní stavby mobilního hrazení, která je tvořena základovým pasem, do kterého jsou zakotveny nerezové dosedací prahy a nerezové kotevní desky slupic mobilního hrazení v matném provedení. Součástí stavby je kompletní dodávka komponentů náhradních dílů mobilního hrazení.
Hodnocení jednotlivých nabídek bude provedeno na základě ekonomické výhodnosti s nejnižší nabídkovou cenou. Záměr musí následně schválit ještě pražské zastupitelstvo. Stavba by se měla uskutečnit v letech 2023 až 2024 a práce by měly trvat 12 měsíců.