Praha získá v prosinci od projektantů technickou studii k Radlické radiále
30. listopadu 2021 09:31
Od října 2017 je na stavebním úřadě městské části Praha 5 podaná žádost o vydání územního rozhodnutí k Radlické radiále. V rámci tohoto řízení bylo úřadu více než 300 připomínek veřejnosti, většinou náměty na úpravu technického řešení projektu a dále byla vznesena i takzvaná námitka systémové podjatosti.
„Po procesním vypořádání námitky byla vznesena druhá, jejíž vypořádání momentálně pokračuje a tím pádem je územní řízení v současné době pozastavené,“ sdělil serveru Pražský patriot mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman. Tuto druhou námitku podali odporující účastníci územního řízení v první polovině letošního roku.
„Do doby vypořádání této námitky nelze vydat územní rozhodnutí,“ vysvětlil Hofman.
Aktuálně společnost PUDIS pro hlavní město dokončuje technickou studii, jejímž cílem je prověřit možnosti různých úprav Radlické radiály v úseku mezi mimoúrovňovými křižovatkami Bucharova a Butovice.„Zadání studie vychází vstříc požadavku místních obyvatel, kteří požadují například zakrytí radiály mezi křižovatkami Bucharova a Řeporyjská či zrušení estakády nad křižovatkou Řeporyjská. Výsledky studie budeme mít k dispozici do konce letošního roku,“ sdělil projektový manažer společnosti Aleš Merta.
„Po dokončení studie seznámíme s jejími výsledky zástupce hlavního města Prahy. Po jejím vyhodnocení ze strany města by měla být představena také široké veřejnosti. Věříme, že se díky tomu konečně podaří s přípravou radiály, která je důležitá pro desetitisíce obyvatel Jihozápadního Města, nějak postoupit,“ dodal.
Podle mluvčího magistrátu Hofmana hlavní město předpokládá, že pracovní koncept studie odevzdán společnost letos v prosinci. Tento koncept následně bude diskutován s orgány státní správy, včetně městské části Praha 5.
Podle Hofmana bude čistopis studie následně dopracován a dojde k seznámení veřejnosti prostřednictvím webových stránek radlickaradiala.info, eventuálně na k tomu účelu svolaném jednání pracovní skupiny.Zadání studie podle Hofmana částečně vycházelo z pracovní skupiny pro Radlickou radiálu, která byla složena ze zástupců občanských sdružení z oblasti Jinonic a Butovic, zástupce vedení hlavního města Prahy, zástupců politických vedení městských částí Praha 5 a Praha 13, zástupců Institutu plánovaní a rozvoje hl. m. Prahy, zástupců projektantů Radlické radiály a zástupců odboru investičního pražského magistrátu.
„Součástí zadání je celkové prověření Radlické radiály v úseku mimoúrovňové křižovatky Bucharova a mimoúrovňové křižovatky Řeporyjská, v rámci kterého se řeší i alternativní možnost zakrytí radiály v tomto úseku a úprava estakády na mimoúrovňové křižovatce Řeporyjská,“ sdělil.
Příprava projektu Radlické radiály je v současné době závislá na vydání územního rozhodnutí. Po vydání územního rozhodnutí vedení města rozhodne o rozsahu a způsobu zapracování doprovodných studií do dokumentace Radlické radiály.
Poté bude pokračovat příprava projektové dokumentace pro vydání stavebního povolení. Současně s těmito procesy jsou řešena majetkoprávní vyrovnání pozemků v trvalých a dočasných záborech budoucí stavby.
Zhruba 5,5 kilometru dlouhá Radlická radiála má podle původního projektu zahrnovat pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má podle dřívějších plánů vést pod zemí.
Původní odhad nákladů je 14 miliard korun, zvažované úpravy by stavbu prodražily, uvedla ČTK.