dnes
Čtvrtek - skorojasno
10°C
zítra
Pátek - zatazeno
13°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
9°C
Praha zanalyzuje přístupy k přívozům a udělá případně změny
Ilustrační foto: archiv

Praha zanalyzuje přístupy k přívozům a udělá případně změny

Praha si zadala analýzu přístupů ke všem pražským přívozům. ČTK to dnes sdělil Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje MHD. Cílem studie je analyzovat stav a vymezit případné změny.

První jednání ohledně přívozů by se mělo uskutečnit v příštím týdnu. V Praze v současné době funguje šest přívozů, dva z nich celoročně. Na přívozech platí jízdenky MHD.

„Technická správa komunikací na základě zadání od komise rady hlavního města pro Prahu bezbariérovou a otevřenou v roce 2016 zadala zpracování studie. První z jednání nad touto studií se uskuteční 9. května, a to o přívozech P1 a P2, další mají následovat," uvedl Drápal. Přívoz označený jako P1 pluje ze Sedlce do Zámků a P2 z Podbaby do Podhoří. Výsledky analýzy a případné změny, zatím není jasné.

Přístupem k přívozu se již začal zabývat stavební úřad Prahy 8, a to konkrétně v případě toho z Holešovic do Karlína. Na příchodu totiž bez povolení úředníků Prahy 8 vznikly schody a zábradlí. Příchod tu například není, stejně jako u některých dalších, bezbariérový.

Novodobá historie pražských přívozů začala v roce 2005, kdy poprvé vyjela linka P1 mezi Zámky a Sedlcem. V roce 2006 následoval přívoz P2 mezi Podbabou a Podhořím a o rok později P3 spojující Dvorce a Lihovar. Další přívozy vypluly v roce 2008 a v roce 2009 přibyl přívoz P6 v Modřanech. Nejmladším je přívoz P7 z Holešovic do Karlína.


Další články
Nahoru