
Praha zahájí přípravu tramvajové tratě z Podbaby do Suchdola
13. června 2022 17:05
Vznik trati je podle schváleného dokumentu zásadní z důvodu lepšího dopravního napojení České zemědělské univerzity (ČZÚ), kam nyní jezdí pouze autobusy, které jsou často přeplněné a z důvodu velkého automobilového provozu nespolehlivé. Nová trať by podle města měla také ulevit dopravě na Vítězném náměstí v Dejvicích, kde autobusy nyní končí.
„Tramvajová trať umožní ve své trase na Suchdol zajistit plošnou dopravní obsluhu rozvojového území Nového Sedlce, která by jinak ani nebyla možná. Ve stopě ulic Podbabské a Roztocké se předpokládá nezávislé vedení tratě na samostatném tělese, zajišťující spolehlivost a pravidelnost provozu," stojí v dokumentu. Město podle něj také uvažuje v Suchdole u konce trati o vybudování P+R parkoviště.
„Řadí se to mezi tři nejžádanější tramvajové tratě. Pro studenty bude mít obrovský význam i v koordinaci s výstavbou tramvajové trati z Malovanky na Strahov," uvedl po jednání radních Scheinherr.Dodal, že projekt je na začátku a nyní bude nutné najít pro koleje vhodnou trasu s ohledem na majetkoprávní vztahy v Novém Sedlci.
Nový Sedlec je území někdejší obce a současného katastrálního území hlavního města Sedlec mezi městskými částmi Suchdol, Lysolaje a Praha 6.
Na základě studie oblasti, kterou dnes radní schválili, plánuje město změnit územní plán tak, aby tam umožnil bytovou výstavbu a další rozvoj.
Nová tramvajová trať by měla mít zhruba pět kilometrů a v plánu je devět zastávek. „Z hlediska provozních nároků se předpokládá provoz tří denních linek tramvají – dvou standardních a posilové linky ve dnech školního vyučování s polovičním intervalem," uvedl magistrát. Radní také požádali DPP, aby do přípravy projektu ve všech stupních zapojil autorizovaného architekta.
Praha připravuje i další tramvajové tratě. Nedávno DPP otevřel asi kilometrový úsek kolejí ze stanice Sídliště Barrandov do Holyně, který v budoucnu plánuje prodloužit do Slivence.Loni podnik dokončil smyčku na Zahradním Městě a prodloužení kolejí z Pražského povstání na Pankrác a před časem zahájil stavbu nové smyčky u stanice metra Depo Hostivař a trati z Modřan do Libuše. V létě chce město zahájit stavbu tratě na Dědinu a také budování mostu mezi Dvorci a Zlíchovem, který bude určen pro tramvaje, pěší a cyklisty.